Hirdetés

Middle-earth: Shadow of Mordor - lezárult a promóció miatti per

|

A Warner Bros. fizetett azért, hogy youtuberek jó színben tüntessék fel a Shadow of Mordort, viszont nem kérte meg a videósokat, hogy ezt tegyék egyértelművé. Az ügynek most vége.

Hirdetés

Még 2014-ben robbant ki a botrány a Middle-earth: Shadow of Mordor esetében alkalmazott promóciós módszerek miatt. A játék marketingjét egy ügynökség kezelte, amely jónak látta, hogy csak akkor adja oda a játékot megjelenés előtt youtubereknek, ha beleegyeznek, hogy pozitívan tüntetik fel. Nem volt egy okos ötlet.

Az Egyesült Államok fogyasztóvédelmi szervezete, az FTC pert indított a Warner Bros. ellen, mivel kiderült, hogy a youtuberek több ezer dollárt is kaphattak a játék promózásáért, de a szabályokkal ellentétben nem kellett feltüntetniük, hogy fizetett reklámot közvetítenek nézőik felé. Legfeljebb a videók leírásában szerepelt erről bármi, de akkor is jó mélyen eldugva. A kiadó volt az, aki leokézta az elkészült anyagokat, így a felelősség is az övé, ezért került a per középpontjába. Most sikerült megállapodásra jutni, minek eredményeképp a Warner Bros. köteles minden további videónál feltűntetni, hogy felbérelte az adott youtubert a tartalomgyártásra, és szigorúan betartatni a szabályokat. Nem tudjuk, kapott-e a cég pénzbeli büntetést.

Az FTC egyébként a CS: GO-botrányba is beleszólhat, hiszen ott is volt két youtuber, akik nem szóltak arról, hogy a szerencsejátékos oldalt reklámozási céllal mutatják meg videóikban.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)