Még 2014-ben robbant ki a botrány a Middle-earth: Shadow of Mordor esetében alkalmazott promóciós módszerek miatt. A játék marketingjét egy ügynökség kezelte, amely jónak látta, hogy csak akkor adja oda a játékot megjelenés előtt youtubereknek, ha beleegyeznek, hogy pozitívan tüntetik fel. Nem volt egy okos ötlet.
Az Egyesült Államok fogyasztóvédelmi szervezete, az FTC pert indított a Warner Bros. ellen, mivel kiderült, hogy a youtuberek több ezer dollárt is kaphattak a játék promózásáért, de a szabályokkal ellentétben nem kellett feltüntetniük, hogy fizetett reklámot közvetítenek nézőik felé. Legfeljebb a videók leírásában szerepelt erről bármi, de akkor is jó mélyen eldugva. A kiadó volt az, aki leokézta az elkészült anyagokat, így a felelősség is az övé, ezért került a per középpontjába. Most sikerült megállapodásra jutni, minek eredményeképp a Warner Bros. köteles minden további videónál feltűntetni, hogy felbérelte az adott youtubert a tartalomgyártásra, és szigorúan betartatni a szabályokat. Nem tudjuk, kapott-e a cég pénzbeli büntetést.
Az FTC egyébként a CS: GO-botrányba is beleszólhat, hiszen ott is volt két youtuber, akik nem szóltak arról, hogy a szerencsejátékos oldalt reklámozási céllal mutatják meg videóikban.