Ebben a generációban már behozhatatlan a Sony előnye, a Microsoft azonban nem búslakodik, hanem megpróbálják kiépíteni azt az infrastruktúrát, amivel elkezdhetik visszahódítani a játékosokat.
Lezajlott a cég negyedéves pénzügyi konferenciája, ahol a vállalat vezetése tájékoztatta a befektetőket és elemzőket a jövőbeli tervekről. Satya Nadella, a cég első embere elmondta, most idén most először sikerült átlépniük a 10 milliárd dolláros bevételt, de nem állnak meg ennyinél, elkezdenek agresszíven terjeszkedni.
A gaming terén mindenképp terjeszkedni szeretnénk, és nem csak a fejlesztés vagy terjesztés fronton. Elkezdünk agresszíven befektetni a tartalomba, a közösségbe, és a felhő-alapú szolgáltatásokba mindenhol, hogy bővítsük a felhasználói bázist és elmélyítsük a kapcsolatot a játékosokkal. A Game Pass előfizetés és a Mixer már most rekordokat dönt a játékosaink körében.
A PlayFab felvásárlásával egy piacvezető cloud platformot alakítanának ki, ami összeköti a PC-s, konzolos és mobilos játékosokat. A kiadó az E3-on jelentette be, hogy 5 stúdiót is felvásároltak, így a first-party fejlesztés is új lendületet vesz majd.
Mi tényleg drukkolunk a Microsoftnak, mert a hardver már rendben van, de játékok és szolgáltatások terén még mindig le vannak maradva. Ez egy fontos lépés lehet a jó irányba.