Ha nem is szólt akkorát, mint az Activision Blizzard vagy akár a Bungie felvásárlása, jó sok szemöldök szaladhatott homlokközépig, amikor tulajdonosaik arról értesültek, hogy a Sqaure Enix túladott néhány IP kivételével, mint például a Life is Strange és a Just Cause, túladott a teljes nyugati portfólióján. A vevőként színre lépő Embracer Group (a Koch Media, a Saber Interactive és a THQ Nordic tulajdonosa) potom 300 millió dollárért nemcsak a Crystal Dynamics, az Eidos Montreal és a Square Enix Montreal stúdiókat kaparintotta meg, hanem a Tomb Raider, a Deus Ex, a Thief, a Legacy of Kain és más játékok jogait is.
A negyedik negyedéves pénzügyi jelentés alapján a cégcsoport nem zárt olyan jó évet, mint az iparág többi szereplője, 525 millió dolláros bevétel mellett 168 milliós mínusz az eredmény. A jövőre vonatkozó tervekben viszont már bérelt helyük van a legújabb szerzeményeknek is.
"A legutóbbi negyedév zárása után tovább erősítettük fejlesztői kapacitásunkat és IP-portfóliónkat azáltal, hogy megállapodást kötöttünk a Crystal Dynamics, az Eidos Montreal és a Square Enix felvásárlásáról, beleértve a Tomb Raider, Deus Ex, Thief, Legacy of Kain és más IP-kat. A bejelentés rendkívül pozitív visszhanggal járt. Hatalmas potenciált látunk nemcsak a folytatásokban, hanem remake-ekben, remasterekben, spinoffokban, valamint transzmédia projektekben csoport szerte"
- fogalmaz a jelentés.
Az Embracer Group már korábban is nagy lelkesedéssel újított fel régebbi játékokat (gondoljunk csak a Destroy All Humans! remake-re), tehát a belengetett tervek jól illeszkednek a cég eddigi gyakorlatába. A megnevezett franchise-ok közül eddig csak a Tomb Raider Unreal Engine 5-ös folytatásáról tudunk, de alighanem csak idő kérdése, hogy kiderüljön, mikor kapunk például új Deus Exet vagy Legacy of Kain játékot.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
Ami pedig a médiumokon átívelő franchise-építést illeti, a Dark Horse Entertainment korábbi felvásárlása biztosítja, hogy képregények és egyéb kiadványok formájában olyanok is megismerkedjenek a brandekkel, akik nem feltétlenül játszanak. És meglehet, több olyan kollaborációra látunk majd példát a jövőben, mint a Netflixnél fejlesztés alatt álló Tomb Raider anime sorozat.