Hirdetés

Mégsem volt nyerő ötlet AAA kategóriás játékokat mobilokra kiadni?

|

Egy friss elemzés arról árulkodik, hogy csak keveseket érdekelnek mobilon az olyan játékok, mint az Assassin's Creed Mirage vagy a Resident Evil 4 remake.

Hirdetés

Tavaly szeptemberben az iPhone 15 mobilcsalád bemutatkozásakor az Apple megvillantotta azt a jövőképet, amikor már nem kell konzol vagy gamer-PC ahhoz, hogy modern AAA kategóriás játékokat nyúzzunk, hanem elég lesz erre a feladatra egy a zsebünkben is elférő, ugyanakkor meglehetősen drága mobiltelefon. A Resident Evil Village-től a Death Strandingen és a Resident Evil 4 remake-en át az Assassin's Creed Mirage-ig terjedt az iPhone 15 Pro és Pro Max modellekre, valamint csúcskategóriás iPadekre bejelentett címek első hulláma, azt pedig, hogy ezek az eredetileg konzolra és PC-re tervezett játékok tényleg működnek mobilon, magunk is meggyőződtünk.

Tudván, hogy a mobiloké a legnagyobb szelet a videojáték-ipar tortájából, logikusnak tűnhet az a következtetés, hogy még ha ennek a szegmensnek csak egy szűk részét is képezik az érintett modellek, nem elhanyagolható bevételi forrásként szolgálhatnak az egyre inkább elszabaduló fejlesztési költségekre válaszul rendszerint projektek törlésével, leépítésekkel, sőt gyakorta stúdióbezárásokkal reagáló kiadók számára. Úgy fest, nem ez a helyzet.

Hirdetés

A Mobilgamer.biz ugyanis arra jutott az Appfigures becslései alapján, hogy az eladott példányszám alapján aligha lehetett kifizetődő az úttörő szerepét vállaló 505 Games-Capcom-Ubisoft trojka számára az iOS-portok lefejlesztése. Más lehet a leányzó fekvése, ha esetleg kiderül, hogy ezek a kiadók közvetlen anyagi ösztönzésben részesültek az Apple-től, de ilyesmiről nem tudunk.

Az Appfigures úgy kalkulál, hogy miközben nagyjából 123 ezer alkalommal töltötték le például a június 6-án elrajtolt Assassin's Creed Mirage-t, mindössze 138 ezer dollár forgalmat generált, mivel azok közül, akik kipróbálták a Ubisoft játékát, kevesebb mint háromezren döntöttek úgy, hogy az ingyenesen játszható bevezető után a teljes csomagot akarják 49,99 dollárért. De Death Stranding (10 600), a Resident Evil Village (5750) és a Resident Evil 4 remake (7000) sem teljesített sokkal jobban a vásárlások becsült számát tekintve.

A biztonság kedvéért megnézte egy másik cég adatait is a Mobilegmer.biz, ám hiába mutat valamivel biztatóbb számokat az Appmagic becslése, azok sem feltétlenül adnak okot az elégedettségre. Ez alapján a Resident Evil 4 remake-ből 15 000, a Resident Evil Village-ből 34 000, a Death Strandingből 23 000, míg az Assassin's Creed Mirage-ból 5750 iOS-es kópia talált gazdára.

Andrej Zubov, az Appmagic tartalomfelelős vezetője úgy véli, azért nem fogynak jól az AAA kategóriás címek mobilon, mert aki megengedheti magának, hogy ilyen készüléket vegyen, annak valószínűleg telik konzolra vagy PC-re is. Akinek pedig nincs pénze se egyikre, se másra, attól felesleges azt várni, hogy 50 dollárt kiköhögjön egyetlen játékért. Zubov szerint a legjobban teljesítő mobiljátékokra pofonegyszerű irányítás jellemző, alkotóik a részletgazdag grafika helyett a művészibb hatású képi világot részesítik előnyben, és úgy tervezték művüket, hogy azokat rövidebb menetekben lehessen élvezni - vagyis ezek a sikeres free-to-play címek legfontosabb ismérvei.

Nem győzzük hangsúlyozni, hogy becsült adatokról van szó, a tényleges számoknak csak az Apple és az említett kiadók vannak a birtokában, köztük azzal a Capcommal, amely történetesen épp a Resident Evil 7: Biohazard mobilos kiadását fogja bemutatni a jövő héten esedékes Capcom Next során. Ebből pedig az következik, hogy a japánok úgy vannak vele, hogy még ha most kicsi is az AAA kategóriás játékok mobilos piaca, idővel elég nagyra nő ahhoz, hogy érdemes legyen már most invesztálni bele.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)