Phil Spencer már több alkalommal is elmondta, hogy nincs egy fixen bejáratott módja annak, hogy mikor és milyen körülmények között kerülnek be külsős kiadók és fejlesztők játékai az Xbox Game Pass vagy a PC Game Pass katalógusába. Minden esetben egyedi megállapodás köttetik a felek között, aminek éppúgy része lehet az Xbox marketingcsapata által nyújtott támogatás (ennek különösen friss megjelenésnél van értelme), mint az, hogy egy kölcsönösen elfogadható összeg gazdát cseréljen.
A Twisted Voxel beszámolója szerint az utóbbi halmazba tartozik a Cooking Simulator, amelyhez augusztus 11-től férhetnek hozzá az előfizetők úgy PC-n, mint előző és új generációs Xbox konzolokon. És persze a felhőtámogatásról se feledkezzünk meg. Ha minden igaz, ez 600 ezer dollárjába (kb. 242 millió forintjába) került a Microsoftnak, egy nyilvánosságra került dokumentum szerint ennyit keresett az üzleten a PC-re 2019-ben, konzolokra 2020 és 2021 folyamán megjelent főzőszimulátort fejlesztő Big Cheese Studio. Az összeg egyébként több mint az ötöde annak, amennyit a lengyel csapat az előző pénzügyi évben bevételként elkönyvelhetett, egészen pontosan 22 százaléka.
Hogy mindezért cserébe milyen hosszú ideig élvezi majd a játék a Game Pass vendégszeretetét, egyelőre nem ismert. Az viszont elgondolkodtató, hogy ha ennyit megért a Microsoftnak ez a legnagyobb jóindulattal is csak közepesen ismertnek mondható (a fejlesztők szerint 700 ezer példány ment el belőle az évek során a különböző platformokon, és még 400 ezer DLC árát is kicsengették a játékosok) alkotás, akkor vajon mennyivel terhelik meg a Phil Spencer vezette Microsoft Gaming büdzséjét a Death Stranding kaliberű fogások?
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.