Hiába vált dominánssá a digitális terjesztés annak minden előnyével és hátrányával együtt, úgy tűnik, az adathordozón megjelent játékok kora még nem ért véget - legalábbis nem teljesen. Christopher Dring, az iparág egyik legismertebb elemzője szerint Európában a dobozos játékok továbbra is komoly szeletet hasítanak ki a tortából, különösen, ha kizárólag azokra a címekre szűkítjük a képet, amelyekből digitális és fizikai verzió is elérhető.
Míg a globális statisztikák gyakran hangoztatják, hogy a videojáték-eladások 75%-a digitális, ez a szám hajlamos torzítani - főleg, mert beleszámítanak a kizárólag digitálisan kapható indie címek és mobiljátékok is. Dring viszont arra világít rá, hogy a nagy kiadók játékai esetében a helyzet jóval árnyaltabb.
Európában például az új Nintendo-címek 80%-át még mindig fizikai formában vásárolják meg. Ez nem is annyira meglepő, hiszen a Nintendo mindig is ügyesen játszott a dobozos kiadások értékével, legyen szó limitált szériákról vagy gyűjtői kiadásokról. Ami viszont talán váratlanabb: még a PlayStation 5-tulajdonosok is nagy arányban ragaszkodnak a lemezhez. A 2024-es adatok szerint a Sony konzolján 64% a fizikai eladások aránya Európában, ami látványos emelkedés a tavalyi 55%-hoz képest. Ez az ugrás főleg a narratív, egyjátékos címeknek köszönhető, amelyekből a vásárlók továbbra is szeretnek egy kézzelfogható példányt birtokolni. A Helldivers II-nél például csupán 10% volt a dobozos eladások aránya az Egyesült Királyságban, míg a Astro Bot elérte az 55%-ot, sőt Európa-szinten a 60%-ot is.