Ha nem is örök érvényű, de már két évtizede nehezen vitatható igazság, hogy ami a Call of Duty számára egy gyengébb év, azzal az eredménnyel más játékok kiadóinak 99,99 százaléka maximálisan elégedett lenne. Ráadásul az ennyire bejáratott, a popkultúrába beivódott franchise-ok esetében még az sem feltétlenül mérvadó, hogy mit gondol egy-egy epizódról a sajtó.
És ugyanígy semmi jelentősége a felhasználói pontszámoknak, mivel azok több okból is tévútra vezethetnek. Egyrészt a zsigerből szólt 0-ás, vagy 1-es és 10-es pontszámok a legnagyobb jóindulattal is túlzóak, másfelől pedig gyakran hajlamosak vagyunk megfeledkezni róla, hogy azok, akik veszik a fáradságot, hogy hangot adjanak véleményüknek a közösségi médiában, vagy pontozzanak egy játékot, a tényleges vásárlóközönségnek csak elenyésző részét teszik ki. Mi több, a legtöbben még csak nem is követik videojátékos híreket, fogalmuk sincs az online zajló diskurzusról, hogy mi a "közösség" véleménye.
Emiatt fordulhatott elő, hogy a legkevésbé meggyőző portfólióval rendelkező CoD-csapat, a Sledgehammer Games két legutóbbi, nem éppen agyondicsért alkotása is sokkal jobban teljesített annál, mint gondoltuk volna. A második világháborús Call of Duty Vanguardról például a Roughmint Consulting alapítójának LinkedIn profilja, árulta el, hogy már több mint 30 millió példányt értékesített belőle az Activision Blizzard. Az illető feladata az volt, hogy tanácsadóként segítsen kidolgozni egy új játékosok bevonzására alkalmas közösségimédia-stratégiát.
Az eredetileg kiegészítőnek tervezett, majd rohamtempóban prémium csomaggá alakított Call of Duty: Modern Warfare III szintén meglepetést tudott okozni tavaly. Bár a Hogwarts Legacy lett az év legkelendőbb játéka, de a sokkal később megjelent lövölde így is dobogós helyen végzett, és - kapaszkodjatok meg - több játékost sikerült aktivitásra bírnia, mint előtte a Modern Warfare II-nek.
"Szuperül érezzük magunkat a Call of Duty közösségének támogatása közben. A csapatoknak nagy élmény a kapcsolattartás a játékosokkal, akiknek jó minőségű, új élményeket készítenek. A játékosok aktivitása nőtt, többen játszanak most, mint tavaly ilyenkor."
- nyilatkozta a kiadó képviselője a Forbes munkatársának.
Úgy tűnik tehát, hogy a kritikusok fanyalgásától és a közösség hangosabbik részének elégedetlenségétől független mindkét játék nagy siker. Ebből kiindulva nehezen tudunk elképzelni olyan forgatókönyvet, amely szerint a várhatóan az Xbox júniusi bemutatóján leleplezésre kerülő következő CoD megbukna.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!