Nem túl biztató az, ami a Warnernél történik éppen. A filmek tekintetében spórolás jeligével kvázi bármit kukázhatnak, akár már elkészült műveket is (ezt tökéletesen szemlélteti a Coyote vs. Acme sorsa), a videojátékok esetében pedig nem csinált belőle titkot a vállalat, hogy az utolsó dollárt is ki fogja sajtolni a franchise-aiból, szolgáltatásalapú játékok sokaságára számíthatunk.
Ennek a felfogásnak az egyik áldozata a Rocksteady által fejlesztett Suicide Squad: Kill the Justice League lett, amelynek pont az lenne a lényege, hogy sokáig szórakoztassa a vásárlókat, és folyamatosan fenntartsa a figyelmüket, ezzel szemben egy héttel a rajtja után a 9 éves Batman: Arkham Knightot is többen pörgették nála. Nemcsak a játékosok, hanem a kiadó is csalódásként élte meg a Suicide Squad játék teljesítményét, de nem feltétlenül a jó következtetéseket vonták le.
A Warner Bros. Discovery videojátékos részlegének egyik elnöke, J.B. Perrette a GameSpot jelentése szerint egy Morgan Stanley-eseményen nyilatkozta, hogy azt szeretnék, ha eltávolodnának a konzolokra szánt AAA-játékok "változékony" piacától, amit úgy képzelnek el, hogy a legnagyobb franchise-aikra koncentrálnak, amikből a szolgáltatásalapú játékok mellett néhány mobil- és free-to-play cím is készül. A cél az egyenletes bevétel.
Perrette szerint ahelyett, hogy csak egy egyszer élvezhető konzoljátékot dobnának piacra, olyan játékokra kellene fókuszálniuk a meglévő IP-knél, amely "egy élő szolgáltatás, ahol az emberek folyamatosan élhetnek, dolgozhatnak, építkezhetnek és játszhatnak abban a világban". A vezető megjegyezte, hogy a WBD olyan népszerű márkákra támaszkodhat ebben, mint a Harry Potter, a Mortal Kombat, a Trónok harca és a DC, ráadásul 11 különböző belsős stúdióval rendelkezik, így arra számít, hogy a videojátékok a jövőben jelentős növekedést fognak hozni a vállalatnak.
Tekintve, hogy a tavaly megjelent Hogwarts Legacy hatalmas siker volt, az idei Suicide Squad: Kill the Justice League pedig nagy kudarc, érthető, hogy Perrette mire utal változékony piac alatt, a kérdés már csak az, hogy jó ötlet-e a konzolos AAA-piacra kevesebb figyelmet fordítani. Szerintetek?