Az Egyesült Királyság eladásai azt mutatják, hogy a piac egyre inkább tolódik a digitális vásárlás felé, viszont a statisztikák alapján még korai lenne temetni a dobozos játékokat, ugyanis az egyjátékos címek ilyen formában továbbra is népszerűek, sokszor lepipálják a nem kézzelfogható verziót is.
A GfK és a GSD adatai alapján összeállt, hogy a szigetországban milyen arányban oszlottak meg a vásárlások tavaly.
Míg a FIFA 22-nél, a Grand Theft Auto 5-nél, a Call of Duty: Black Ops - Cold Warnál és a Red Dead Redemption 2-nél egyértelműen a digitális eladások felé billent a mérleg, addig a Spider-Man: Miles Morales, a Far Cry 6, az Assassin's Creed Valhalla és a Marvel's Guardians of the Galaxy játékokat inkább polcra szerették volna rakni a játékosok.
A Nintendo alkotásait pedig sziklaszilárdan fizikai formában szeretnék maguknál tudni a fogyasztók, az összesített dobozos eladások 47%-át a Nintendo Switchre árusított termékek tették ki, ugyanakkor torzítja az összképet, hogy a vállalat nem oszt meg adatokat arról, hogyan teljesítenek játékai digitálisan.
Így fogytak a játékok tavaly az Egyesült Királyságban (játéknév, eladott példány, digitális vásárlások aránya):
- FIFA 22 - 2,338,778 - 60,8%
- Call of Duty: Vanguard - 975,339 - 58,3%
- Grand Theft Auto 5 - 967,242 - 76,9%
- FIFA 21 - 602,224 - 62,3%
- Mario Kart 8: Deluxe - 599,881 - Nincs adat
- Call of Duty: Black Ops Cold War - 549,490 - 74,3%
- Spider-Man: Miles Morales - 505,803 - 30,6%
- Animal Crossing: New Horizons - 457,407 - Nincs adat
- Minecraft - 445,124 - 18,3%
- Red Dead Redemption 2 - 395,669 - 78,2%
- F1 2021 - 371, 470 - 64,1%
- Far Cry 6 - 371,020 - 44,7%
- Assassin's Creed Valhalla - 358,379 - 48,1%
- Resident Evil Village - 331,252 - 54,8%
- Super Mario 3D World + Bowser's Fury - 321,010 - Nincs adat
- Battlefield 2042 - 297,462 - 58,6%
- Tom Clancy's Rainbow Six Siege - 236,834 - 96,3%
- Ratchet & Clank: Rift Apart - 225,477 - 18,4%
- Pokémon Brilliant Diamond - 210,507 - Nincs adat
- Marvel's Guardians of the Galaxy - 192,576 - 27,4%
A statisztikákból egyúttal az is kiderült, hogy egyre több vásárló rendeli meg a dobozos játékait online boltokból a személyes beszerzés helyett: ez a szám tavaly 72% volt, 2020-ban még csak 70 százalék.