Miközben a The Game Awards színpadán hamarosan nagyon jól öltözött személyek fognak felbontani nagyon drága pezsgőket, a játékipar másik fele a munkaerőpiacon fog állásokért rohangálni. A 2023-as évre legalább annyian fognak csodálatos címek miatt emlékezni, ahányan az elbocsátásokért.
A videogamelayoffs.com becslése szerint úgy 9000 játékipari dolgozó vesztette el állását idén, és ez a szám csak tovább fog növekedni, ahogy az EA "átszervezése" is megkezdődik.
Ugyan pontos számokat még nem tudunk, de az EA az IGN.comnak megerősítette, hogy ki fognak rúgni embereket a Codemasters csapatából. A céget még 2021-ben vásárolták fel 1,2 milliárd dollárért, abban reménykedvbe, hogy az EA válhat a "versenyjátékok otthonává". Ez a terv valamelyest bedőlt, amikor az F1 23, az EA Sports WRC és a Need for Speed: Unbound sem hozták az elvárt bevételeket.
Így kommentálták egyébként a történteket:
"A cégünk folyamatosan változik, ahogy azon dolgozunk, hogy elképesztő játékokat és szolgáltatásokat szállíthassunk le, melyek aztán lefoglalják, összekötik és inspirálják rajongóinkat. Ez olykor szükségessé teszi, hogy kismértékű változásokat eszközöljünk a szervezeten belül, és ezzel segítsük a csapataink és erőforrásaink egy vonalba állítását a cég céljainak és prioritásainak fejlesztése érdekében."
Sajnos nem ez volt az első alkalom, hogy az Electronic Arts "szervezeten belüli változtatásokat eszközölt". Már 2022 novemberében is, alig egy évvel a stúdió felvásárlása után elkaszálta a Project Cars sorozatot, elmondásuk alapján azért, hogy a csapatot olyan projektekre állíthassák, melyek "legjobb eséllyel hoznak a rajongóink számára izgalmas élményeket".
Az elbocsájtott dolgozók száma egyelőre nem ismert.