Az Apple TV+ 2019-es indulása óta komoly összegeket fektetett a tartalomgyártásba, évi több mint 5 milliárd dollárt költve saját gyártású műsorokra. Bár tavaly a cupertinóiak 500 millió dollárral mérsékelték a büdzsét, a szolgáltatás továbbra is hatalmas veszteségeket termel, évente több mint egymilliárd dollárt. Az információt az The Information szivárogtatta ki két, a helyzetet ismerő forrásra hivatkozva.
A hagyományos médiacégek szintén milliárdokat égettek el az elmúlt években saját streamingplatformjaik működtetésére, ám némelyiküknek mostanra sikerült profitábilissá tennie a rendszert. Egészen más azonban az Apple helyzete. A vállalat 2024-es pénzügyi évében 391 milliárd dolláros bevételt ért el, így bőven van elég tartaléka ahhoz, hogy hosszabb távon is finanszírozni tudja az Apple TV+ veszteségeit.
Bár növekszik az előfizetők száma, a legújabb becslések szerint is csak 45 millióan lehetnek, ami eltörpül a piacvezető Netflix (301,6 millió), a Prime Video (250 millió), a Disney+ (159,8 millió) vagy a Max (116,9 millió) adatai mellett, de még a Paramount+ (72 millió) és a Hulu (50 millió) is előzi. Pedig olyan sikersorozatok érhetőek el a kínálatában, mint a Ted Lasso, az Utolsó befutók, a Direkt terápia és a Különválás. Utóbbi, amelynek executive producere és rendezője Ben Stiller, februárban 2 millió új előfizetőt hozott a platformra az Antenna kutatócég adatai szerint.
Tim Cook, az Apple vezérigazgatója rendszeresen elismeri az Apple TV+ produkcióinak sikereit a negyedéves pénzügyi jelentések alkalmával, ám a vállalat soha nem oszt meg konkrét előfizetői adatokat. A streamingplatform az Apple Services üzletág részeként jelenik meg a kimutatásokban, amely olyan más előfizetéses szolgáltatásokat is magában foglal, mint az Apple Music, az Apple Arcade vagy az iCloud. Ez a szegmens 2024-ben 96 milliárd dolláros bevételt hozott, így az Apple számára egyelőre nem prioritás, hogy az Apple TV+ nyereségessé váljon.