A Microsoft még a 2013-as Gamescomon jelentette be, hogy ID@Xbox néven támogatói programot indít a független fejlesztők számára, melynek keretében a kisebb csapatok kedvezményes feltételek mellett maguk adhatják ki a játékaikat Xboxra és Windowsra.
A múlt héten került sor a program legutóbbi seregszemléjére, ahol több izgalmas indie-újdonságot is láthattunk, most pedig néhány beszédes adat került nyilvánosságra az ID@Xbox eddigi eredményeiről.
Chris Carla, az Xbox vezető tartalomkurátora blogbejegyzésben közölte, hogy a független fejlesztők jogdíjak és bevételek formájában már több mint 2,5 milliárd dollárt kerestek a programmal, az utóbbi három évben pedig közel megduplázódtak az ID@Xbox partnereinek bevételei. A posztból az is kiderül, hogy már több mint 3000 indie játék érhető el az Xboxon, az elmúlt két évben pedig több mint 1000 alkotó csatlakozott hozzájuk.
Nem vagy vele egyedül, ha úgy érzed, hogy ezek a játékok valahogy mégis háttérbe szorulnak az AAA-címekhez képest, a Microsoft így a jövőben ezen is igyekszik majd változtatni:
"Az egyik terület, amelyről sokat beszélünk a fejlesztőkkel és a játékosokkal, a felfedezhetőség. A Microsoft csapatai minden nap azon dolgoznak, hogy segítsenek megoldani a felfedezéssel kapcsolatos kihívásokat, hogy a játékosok megleljék a számukra kedves címeket, és hogy a fejlesztők is megtalálják a közönséget a játékaikhoz."
Az ID@Xbox mellett említésre került a Microsoft előfizetős játékkatalógusa, a Game Pass is, melyen keresztül Carla szerint már több százmillió dollárnyi licencdíjat fizettek ki a fejlesztőknek és kiadóknak. Ami pedig a közönséget illeti, a Game Pass-tagok állítólag 30%-kal több műfajba kóstolnak bele, és 40%-kal több címmel játszanak, mint a kizárólag vásárlásokkal élő felhasználók.