Még a külső szemlélők számára is érdekes kísérletbe kezdett a Microsoft, ugyanis az Activision Blizzard felvásárlását követően azt a döntést hozta, hogy már a megjelenés napján hozzáférését ad a Game Pass-előfizetőknek 2024 egyik legjobban várt címéhez, a Call of Duty: Black Ops 6-hoz, és nem csak a kiválóan sikerült kampányhoz, hanem a teljes csomaghoz a kompetitív multival és a kooperatív zombis játékmóddal együtt. Ezzel a lépéssel a redmondiak elvileg beáldozták a PC-s és xboxos eladások jókora hányadát abban a reményben, hogy a új CoD kedvéért tömegek fizetnek majd elő.
Természetesen nem ejtették a fejükre a redmondiakat, hiszen mielőtt ezt meglépték volna, megemelték a havidíjat, majd létrehozták a Standard csomagot, amelybe már nem kerülnek bele azonnal az új játékok, ezzel is a drágább Ultimate szint felé terelve az xboxos játékosokat. Továbbá a premiert megelőzően megszüntették az egydolláros Game Pass próbaidőt is.
Azt nem tudjuk, hogy pontosan miként is kalkuláltak Phil Spencerék, de GamesIndustry.biz-nek nyilatkozó elemzők szerint 2,5-4 millió új előfizetővel gyarapodhat a Game Pass tábora, ugyanakkor körülbelül 6 millió példánnyal kevesebb fogyhat a játékból emiatt. Okosabbak persze csak hetek, sőt hónapok múlva leszünk, ám a brit piacon már most érezteti hatását, hogy nem muszáj megvennie a Black Ops 6-ot annak, aki játszana vele.
A GfK adatai szerint időarányosan 10 százalékkal kevesebb Black Ops 6 kelt el eddig dobozosan, mint Modern Warfare III, ami pedig a platformokat illeti, a PlayStation 5-é 80 százalék a tortából, az Xbox Series X|S 12 százalékot hasított ki, míg a PlayStation 4-nek 8 százalék jutott. A Modern Warfare III esetében még 20 százalékot tettek ki az xboxos eladások, magyarán a csökkenés elsősorban annak a számlájára írható, hogy a zöldek konzolját választó játékosok nagy számban fizettek elő a Game Passre az új CoD kedvéért, de a fizikai formátumok tendenciózus hanyatlását sem szabad kifelejteni a képletből, ami Xboxon sokkal gyorsabb ütemben zajlik, mint PlayStationön.
Ok, UK physical sales are in for Call of Duty: Black Ops 6 (GfK). Launch sales are 10% lower compared with Modern Warfare 3. This is almost entirely due to a drop in sales on Xbox, which was inevitable with Game Pass. PS5 sales remain steady year-on-year. Digital data to come
— Christopher Dring (@Chris_Dring) October 29, 2024
A Game Pass-es megjelenés ellenére sem szabad azonban temetni a Black Ops 6 eladásait, a Steamen ugyanis rengetegen vetették rá magukat, méghozzá teljes áron.