Néhány hónappal ezelőtt legfeljebb az jelenthette volna ki magabiztosan, hogy már nem tartható fel sokáig a fejlesztőstúdiók százait és IP-k sokaságait bekebelező Embracer Group menetelése, aki belelátott a cég könyvelésébe, és tisztában volt azzal, hogy miből finanszírozza agresszív terjeszkedését a svéd holdingvállalat. Május végén aztán, egy már gyakorlatilag letárgyalt, csupán a felek aláírására váró megállapodásból váratlanul kifarolt egy akkor még nem nevesített befektető, és ezzel nemcsak a 2 milliárd dolláros üzletet bukta el az Embracer, hanem egy szempillantás alatt elvesztette értéke közel felét a tőzsdén.
Az csak utóbb derült ki, hogy a magát meggondoló partner a Savvy Gamesen keresztül lényegében a Szaúd-Arábia volt, amely már most is 8 százalékot tulajdonol a cégcsoport részvényeiből. A baj mindenesetre megtörtént, és ebből a kiutat az alapító-ügyvezető Lars Wingefors szerint csakis karcsúsítással lehet elérni, ami a gyakorlatban projektek törlését, fejlesztők elbocsátását és stúdiók bezárását jelenti.
Ennek szellemében bezárták a Saints Row széria mögött álló Volitiont, elbocsátásokba kezdtek a Gearbox kiadói szárnyánál, miközben a fejlesztői részleg eladását is fontolóra vették. Hasonlóképpen leépítésre került sor a Beamdog csapatánál, és mint kiderült, ezzel még korántsem ért véget a folyamat, mely már a Square Enixtől megvásárolt Crystal Dynamicset is utolérte. A belső átszervezésnek nevezett program keretében 10 munkatárstól váltak meg, az egyik legnagyobb név Nicholas Edwards vezető márkamenedzser, de mennie kellett Adam Khan kommunikációs igazgatónak és Neha Nair közösségimédia-menedzsernek is. A távozók között van még PR-os, 2D-ben alkotó művész és videovágó.
A Crystal Dynamics a közösségi médiában erősítette meg a sajtóértesüléseket. Arról nincs hír, hogy a leépítésnek lesz-e bármi hatása a jelenleg futó projektekre, köztük az Amazonnal közösen tető alá hozott új Tomb Raiderre, valamint a Microsoft számára fejlesztett Perfect Dark rebootra.