Jade Raymond mindenki számára ismerős lehet, akik nem csak játszanak, hanem kicsit a piaci szereplőkkel kapcsolatban is jártasak. A hölgy korábban fontos szerepet játszott az Assassin's Creed és a Watch Dogs sikerének megalapozásában, továbbá neki köszönhetjük a Ubisoft Torontót és az EA Motive Studiost is.
2018-ban aztán a Google alelnöke, a Google's Studios, Stadia Games and Entertainment, illetve az összes Stadiával kapcsolatos projekt vezetője lett. Innen tavaly februárban távozott, majd megalapította a Haven Studiost. A csapat elképesztő sebességgel növekedett, most pedig újabb fontos mérföldkövet ért el.
A Sony Interactive Entertainment márciusban jelentette be, hogy megkezdték a Jade Raymond által alapított Haven Studios felvásárlását. A kanadai székhelyű fejlesztőcsapat 2021 októbere óta megduplázta alkalmazottainak számát, mostantól pedig hivatalosan is a Sony család tagja.
It's official! The agreement to acquire Haven has closed. Welcome to the PlayStation Studios family, @HavenStudiosInc! pic.twitter.com/rLFjsRYWdy
— PlayStation (@PlayStation) July 11, 2022
Raymond a GameIndustrynak adott interjújában elmondta, a felhőalapú munkavégzésben is hatalmas potenciált lát, így mostanra a kezdeti hat helyett már 21 ember dolgozik náluk a hosszútávú felhőalapú megoldásokon.
Hozzátette továbbá, hogy már dolgoznak egy PS5-exkluzív címen, ami live service játék lesz és neki köszönhetően belekóstolhatunk abba, hogy mit is céloz hosszú távon a Haven. Raymond szerint fontos szerepe lesz a jövőben a cloud megoldásoknak, hiszen a játékok egyre nagyobbak és egyre több adatot is tartalmaznak, a játékosok azonban elvárják az egyre szebb grafikát is, így okosan kell ötvözni az offline és online működést.
Nagyon izgalmasan hangzik a projekt, reméljük, hogy a közeljövőben még többet elárulnak majd a játékról, amit mostantól a Sony is támogat.