Mostanában a Marvel's Spider-Man 2 kapcsán volt szó arról, hogy nem túl sok-e 27 490 Ft egy olyan játékért, aminek kimaxolásához és a platina trophy megszerzéséhez is legfeljebb 40 órára van szükség. Vannak, akiknek épp elegendő volt ez az élmény ilyen formában, míg mások többre vágytak.
Ugyanakkor azt is tudjuk, hogy a sok nem mindig jó: az Assassin's Creed Odyssey után inkább a Ubisoft is visszavett, kevesebb tennivalóval pakolta meg a Valhallát, aztán idén kiadta a Mirage-t, egy 15-20 órás, kötöttebb játékot, amit egyébként pont emiatt jóval olcsóbban kínált.
De vajon milyen lenne a játékipar, ha egy játék hossza határozná meg az árát? Strauss Zelnick, a Rockstart is tulajdonló Take-Two ügyvezetője szerint ez lenne a helyes út.
A közelmúltban egy újságíró kérdésére válaszolva, annak nyomán, hogy a streaming szolgáltatók emelik az áraikat, arról beszélt, hogy bár a játékipar és a streaming két teljesen eltérő terület, igazságosabb lenne várható játékidő szerint árazni a játékokat is. Úgy látja, most túl olcsón kínálják őket ahhoz képest, mennyi tartalmat adnak.
Azt viszont hozzátette, hogy mindig igyekeznek sokkal nagyobb értéket szolgáltatni, mint amennyi pénzt a felhasználóktól kérnek, és erre a továbbiakban is törekedni fognak.
Ennek nyomán könnyen elképzelhető, hogy ha nem is fog annyiba kerülni, mint korábban pletykálták, az átlagos játékoknál drágább lesz a Grand Theft Auto VI. Biztosat talán csak a decemberi leleplezést követően fogunk tudni, vagy a megjelenéshez közeledve.