A Tomb Raider sorozat mögött álló Crystal Dynamics 17 alkalmazottját bocsátotta el a játékipart sújtó gazdasági nehézségek miatt. Az iparág egyre nagyobb fejlesztési költségekkel és csökkenő befektetői bizalommal küzd, és úgy tűnik, a menedzsment is kénytelen volt meghozni ezt a döntést, hogy "jobban igazodjon a jelenlegi üzleti igényekhez és a stúdió jövőbeni sikeréhez."
A 300 főt meghaladó létszámú stúdió számára a mostani elbocsátás kevesebb mint 10%-os csökkenést jelent, de ennek ellenére sokan aggódnak a Perfect Dark és a következő Tomb Raider-játék fejlesztésének jövőjéért. A Perfect Dark már eddig is problémás projekt volt: 2024-ben jelentek meg hírek arról, hogy a fejlesztés kaotikus állapotban van, és a Microsoft tulajdonában lévő The Initiative stúdió által elindított játékot 2021 óta a Crystal Dynamics segíti.
A vállalatot 2022-ben vásárolta meg az Embracer Group, amely az utóbbi időben több stúdiónál is jelentős leépítéseket hajtott végre. Az Embracer vezérigazgatója, Lars Wingefors korábban azt nyilatkozta, hogy ezek a lépések "a részvényesi érték maximalizálását" szolgálják - a kijelentés azonban erős kritikákat váltott ki.
A Crystal Dynamics sorsa tehát bizonytalan, és egyelőre nem tudni, hogy az elbocsátások milyen hatással lesznek a következő Tomb Raider-játékra vagy a Perfect Dark fejlesztésére. Ami biztos, hogy a játékipar jelenlegi helyzetében egyre több nagy stúdió kerül nehéz helyzetbe - és ez a trend valószínűleg a következő években is folytatódni fog.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.