Ukrajna 2022. február 24-i lerohanása óta nyugati szankciók sora sújtotta az orosz gazdaságot, amely még az ország saját nemzeti bankja szerint is 3%-os GDP-csökenést produkált az előző év során, míg az elnök Vlagyimir Putyin 2,5%-os csökkenésről beszélt.
Ebben a helyzetben természetes, hogy a háborúskodás mellett kitartó ország keresi a kitörési lehetőségeket, a jelek szerint pedig az állam részéről nagyon bíznak abban, hogy a játékipar lehet az egyik ilyen terület.
A Kommerszant ugyanis arról számolt be, hogy december 15-én gyűlést tartottak a Digitális Fejlesztésért Felelős Minisztériumban, amelyen a helyi játékipar és az állam képviselői konzultáltak a teendőkről. Az apropó, hogy a kormány fontolgatja a Jövő Játékipara nevű projekt támogatását, ami egyebek mellett egy "orosz Electronic Arts" megalapításával adna lökést a dolgoknak.
A lap által látott dokumentumok szerint ez a "stratégiai központként" meghatározott entitás Rosgame néven futna, a játékok fejlesztésén és kiadásán túl pedig az ipar regenerálására és fejlesztésére koncentrálna. Ezen a ponton kifejezetten meredekké válnak a dolgok, az illetékesek ugyanis merész célkitűzéseket fogalmaztak meg az orosz EA eredményei kapcsán.
Az egyik forgatókönyv szerint egy 7 milliárd dollár értékű befektetést követően Oroszország 2030-ra a világ TOP 20 játékfejlesztő országa közé kerülne, ami ezen a ponton legfeljebb háború és szankciók nélkül tűnik elképzelhetőnek. A következő lehetőség, hogy a Rosgame 20 milliárd dollárt kap, melynek felhasználásával egy "iparági áttörést" fog elérni, az viszont nem derült ki, hogy ez milyen természetű lenne.
Ennél is nagyobb ambíciókat dédelget a harmadik terv: ebben az orosz Electronic Artsot 50 milliárd dollárnyi rubellel öntik nyakon, melynek segítségével 8 éven belül "puha hatalommá" teszi az országot, vagyis olyan szereplővé, aki a gazdasági és kulturális befolyásával alakítja számára kedvező irányba a nemzetközi viszonyokat.
Ha pedig mindez nem elég, a minisztérium konferenciáján egy nonprofit szervezet, a számítógépes és más jellegű sportok fejlesztését célzó ARKIVS is részt vett, egy még grandiózusabb céllal emelve a tétet: javaslatuk szerint 2030-ra Oroszországnak egymilliárd külföldi játékost kell meghódítania, négy saját játékmotort fejlesztenie és piacra dobnia két, azaz kettő darab új konzolt is.
A várakozásokat ugyanakkor hűti, hogy a Kommerszant szerint a kormány egyelőre még azzal van elfoglalva, hogy egyáltalán megtalálja az állami hátszéllel segített játékfejlesztés finanszírozásának lehetséges módját, melynek kapcsán "költségvetésen kívüli eszközökben" gondolkodnak az illetékesek.