Lassan őrölnek a bíróság malmai, kilenc év kellett ugyanis ahhoz, hogy ejtsék a vádakat egy nagyon fura szabadalmi perben. Kilenc esztendővel ezelőtt, 2012-ben ugyanis a World of Warcraftot kiadó Activision Blizzardot beperelte a Worlds Incorporated, mondván a cég összesen ötféle szabadalmukat nyúlta le, majd használta fel olyan játékokhoz, mint a World of Warcraft és a Call of Duty széria.
Nem túlságosan meglepő módon mindezért anyagi kompenzációra számítottak (továbbá a szabadalomsértés beszüntetését is kérték), a bíróság viszont ha lassan is, de rájött, hogy az egész felvetésnek nincs túlzottan sok értelme.
A vádakat ejtő végzésben ugyanis arra hivatkozott az illetékes bíróság, hogy a szóban forgó szabadalmak olyan "elvont fogalmak", amiket egészen egyszerűen képtelenség oltalom alá vonni. Nem hallottatok még a Worlds Incorporatedről? Nyugalom, nem a ti hibátok, noha tulajdonosai a per során úgy jellemezték a céget, hogy egy "egy vezető, szellemitulajdon-fejlesztő vállalkozás, ami 3D online virtuális világokkal kapcsolatos szabadalmakra szakosodott".
A Worlds Incorporated azzal a keresettel csattogott be a bíróságra, mely szerint az Activision Blizzard öt olyan szabadalmukat sértette meg, amelyek különböző metódusokat fednek le a játékosok 3D-s környezetben való megjelenítésére és elhelyezésére. Gyakorlatilag azt próbálták előadni, hogy ők találták ki az olyan 3D-s multiplayer játékok mögött húzódó koncepciót, melyekben a szerver szűri azon játékosokat, akiket mi magunk adott pillanatban láthatunk a képernyőnkön - fontos, hogy csak az elméletről van szó, a gyakorlati megvalósításról, a specifikációkról szó sem esett. 2014-ben egyébként hasonló pert indítottak a Bungie ellen is a Destiny miatt.
Az Activision Blizzard azzal érvelt, hogy a Worlds Incorporated által felvázolt koncepció nem olyan ötlet, amire szabadalmat lehetne beterjeszteni, a bíróság pedig nekik adott igazat.