Azt mostanra mindenki tudja, hogy az Anthem katasztrofális bukásnak bizonyult. A fejlesztése rémálom volt a szolgáltatásalapú címek területén tapasztalatlan BioWare számára, a tesztek tragikus képet mutattak, az eladások pedig hamar a földbe álltak az első héten még ígéretesnek tűnt rajt után. Az Electronic Arts 6 milliós eladást szeretett volna látni már az első hónap végén, de ennek a harmadát sikerült csak teljesíteni. Nem csoda, hogy a kiadó kihúzta a dugót, de eddig nem tudtuk, hogy valójában mennyire volt siralmas a helyzet. Alexandre Scriabine-nek köszönhetően most tiszta lett a kép.
Egy Twitter felhasználó lefotózta az EA korábbi marketing menedzserének LinkedIn profilját, amiben tisztán látható, hogy az Anthemből 2 millió példány fogyott az első hetében, és 5 millió a teljes életciklusa alatt. Ez ugyan elsőre nem hangzik rosszul, de az Electronic Arts elvárásaihoz képest sajnos édeskevés.
A számok még gyengébbnek tűnnek, ha melléjük tesszük a Battlefield 1 igencsak meggyőző, 21 milliós példányszámát, amit 1 év alatt hozott össze a lövölde. Ez négyszerese annak, amire az Anthem volt képes kétszer ennyi idő alatt. Ez persze még mindig vállalható különbség a Battlefront szériához képest: abból az EA 50 millió példányt adott el. Nem vitás tehát, az Anthem csúfosan lebőgött.
Bár sajnálatos, hogy így alakult, nem meglepő, hogy a kiadó hamar elengedte az Anthem kezét. A BioWare játékát többször áttervezték a hosszúra nyúlt fejlesztés során, és a megjelenéskor látott verziót egy korábbi alkalmazott állítása szerint a csapat 15 hónap alatt hozta össze. Azt nem tudjuk, hogy meg lehetett-e volna menteni az Anthemet, Ian Saterdalen szerint a 2.0-s változat már nagyon szépen haladt, és jó irányba ment, de az EA nem várta meg, hogy mi lesz a vége.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!