Lassan Dunát lehet rekeszteni a különböző Final Fantasy projektekkel, amik a Square Enix különböző stúdióinál készülnek, legyen szó mobilos alkotásokról, remake-ekről, vagy a fő sodor újabb epizódjairól. Persze a legismertebb franchise-ukon kívül is bőven készítenek játékokat, de házon belül is az a vélemény alakult ki, hogy a portfólió nem elég változatos, ezért át kell dolgozni a közép- és hosszútávú stratégiát.
Ezt maga a Square Enix elnöke, Takashi Kiryu mondta még egy novemberi prezentációban, amit a befektetőknek tartott.
Vannak nagyon erős IP-k a birtokunkban, mint a Dragon Quest és a Final Fantasy, és úgy gondolom, túl erősen támaszkodunk egy-egy műfajra vagy játékstílusra. Eközben egyértelműen látszik, hogy a vásárlók igényei ennél diverzebbek, és az olyan kisebb játékok sikerei, mint mondjuk a PowerWash Simulator egyértelműen bizonyítják, hogy nyitni kell más stílusok felé is.
A Square Enixnél azért is érezhetik szűkösnek a jelenlegi portófilót, mert a nyugati stúdióikat eladták az Embracer Groupnak, így a Tomb Raider mögött álló Crystal Dynamics, vagy a Deus Exet fejlesztő Eidos Montreal már nem ide tartoznak. Kyriu elmondta azt is, hogy fókuszáltabbnak kell lenniük: rengeteg új eszköz és platform jelent meg a piacon, és megpróbálták az összeset kiszolgálni, ezzel feldarabolva az energiáikat. Az is látszik, hogy a AAA és indie címek erősen polarizálják a piacot, miközben a Square sok játéka beesett valahová a kettő közé.
Az idei évben a mobilos Final Fantasy 7: Ever Crisis lehet nagy kasszasiker, ahol a hamarosan új kiegészítőt kapó Final Fantasy 14 is szépen hozhat a konyhára, a diverzifikációt pedig már meg is kezdték az egyenesen a PlayStation Plusba érkező Foamstarsszal.