Sokat elárul a játékipar, és azon belül is az úgynevezett AAA szegmens helyzetéről, hogy a moziba igyekvő Just Cause szériáról, valamint a Mad Maxről és a Rage 2-ről ismert Avalanche Studios immáron öt éve nem jelentkezett új, prémium kategóriás alkotással. A fejlesztési ciklusok megnyúltak, a költségek kilőttek, az egész modell fenntarthatatlanná vált. Részben erre vezethető vissza, hogy az Embracer Grouptól a Microsofton és a Sonyn át a Take-Two Interactive-ig szinte minden fontosabb szereplője a piacnak a költségcsökkentés legegyszerűbb módjához nyúlt: projekteket törölt, tömeges leépítésbe kezdett és stúdiókat zárt be.
Ugyanerre az útra lépett most a Nordisk Film szárnyai alá tartozó kiadó- és fejlesztővállalat is, amely öt stúdiójából kettőt bezár, ezzel párhuzamosan pedig megválik a munkavállalók 9 százalékától, azaz mintegy 50 főtől.
A hivatalos közlemény szerint nehéz, de szükséges döntés volt ez, annak érdekében, hogy az Avalanche Studios ne csak életben maradjon, de a továbbiakban fenntarthatóan is működjön. A fejlesztés tehát folyik tovább a stockholmi, malmői és liverpooli stúdiókban, de arról, hogy a leépítés bármilyen formában érinti-e az Xbox számára készülő Contraband munkálatait, egyelőre nem tudni.
Az első tengerentúli stúdióját, a New York-it még 2011-ben hozta létre az Avalanche, a montréali viszont csak tavaly októberben nyitotta meg kapuit a Monster Closet Games felvásárlását követően.