Hirdetés

Kemény túlóráztatásról számoltak be a Star Citizen fejlesztői, akik szerint így sem cél a játék mihamarabbi befejezése

|

A CitizenCon előtt hétvégéken is dolgozni kellett, aztán megengedték, hogy legalább vasárnap szabad legyen.

Hirdetés

Időről időre csak arról tudunk beszámolni, hogy a Star Citizenre ömlik a pénz, de a játék befejezése még mindig nagyon messze van, még az egyjátékos Squadron 42 spin-off is 2026-ban jelenhet meg leghamarabb. A hétvégén zajló CitizenCon előtti napokban az Insider Gaming újságírója, Tom Henderson írt egy cikket arról, hogy áll most a fejlesztés, illetve hogy mi most a helyzet a stúdiónál.

Jelenlegi és volt fejlesztőkkel folytatott beszélgetéseiből kiderült például az, hogy mindenki, akinek a CitizenConra le kellett szállítania valamit, hétvégéken is kénytelen volt dolgozni legalább napi 8 órát az október 19-ei eseményig, amit reggelivel és ebéddel igyekeztek meghálálni. Aztán elgondolkodtak azon, ez legális-e, így inkább úgy döntöttek, a vasárnap szabad lehet, de heti 56 órát le kell dolgozni így is - ez 9,3 óra naponta. Az Egyesült Királyságban jogilag heti 48 órát lehet maximum munkával tölteni, de a Cloud Imperium dolgozóinak szerződésében az áll, hogy erről lemondanak.

Hirdetés

Mindeközben az az őrületes mennyiségű pénz, amit a kitartó rajongók lapátoltak össze, valószínűleg már el is fogyott: ezért kellett 100-150 embert elbocsátani, de elmaradtak fizetésemelések, előléptetések is. Ugyanakkor a manchesteri iroda 9. emeletére felhúztak egy fullos kávézót, ahol barista szolgálja ki az alkalmazottakat, továbbá több tízezer angol fontnak megfelelő összeget költöttek egyedi, a Star Citizen világát idéző bútorokra és kellékekre, amit azzal indokolnak, hogy "a játékfejlesztés határait feszegetik" ezzel.

Beszámoltak arról is, hogy a CryEngine módosított változata, amit a csapat használ, megnehezíti a munkát, napi szinten kerülnek bele, változnak meg, vagy kerülnek ki belőle funkciók. Chris Roberts maga is hirtelen kér komoly változtatásokat, ami hetekre visszaveti a fejlesztés előrehaladását, és nem csak fontos elemekkel variál, hanem apróságokkal is. Az egyik fejlesztő szerint többször előfordult, hogy olyan tárgyak elhelyezéséről ment 30 percen át a beszélgetés, amikkel a játékosok valószínűleg soha nem is találkoznak, és egyáltalán nem cél a játék befejezése. Simán megeshet, hogy a legelhanyagolhatóbb dolgokat kell 6-7-szer átdolgozni, aztán lehet, hogy törlik az egészet a fenébe.

A tapasztalt fejlesztők az elmúlt években a fentiek miatt inkább más munka után néztek, az újak pedig nem tudnak kitől tanulni. Sok munkatárs rajongóként csatlakozott, nem azért vették fel, mert értett valamihez, hanem mert Robertsék látták rajta, hogy fanatikusan lelkesedik a projekt iránt.

Nagyon úgy tűnik tehát, hogy a Cloud Imperium Games pont olyan hibákat követ el, amiket mások már számtalanszor, és amik a játékvilág ígéretes projektjeinek, csapatainak bukását eredményezték. Kíváncsian várjuk, lehet-e ezt még 12 évig húzni, vagy hamarabb összeomlik az egész.

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)