A tavalyi év egyik legjobb játéka volt a Marvel's Guardians of the Galaxy, amellyel a Square Enixnek sikerült jóvá tennie a finoman szólva kevésbé kielégítő Marvel's Avengersszel elkövetett baklövését. A galaxis őrzői videójátékos feldolgozása egy régi vágású, egyjátékos kalandot adott nekünk remek grafikával, ötletes játékmechanikai megoldásokkal és egy olyan sztorival, ami a vásznon is megállná a helyét.
Ezért aztán szomorúan vettük tudomásul, hogy a kiadó legutóbbi pénzügyi jelentése alapján mégsem teljesített az elvárásoknak megfelelően a pénztáraknál. Peter Quillék bolygóközi ramazurija viszont azóta a Game Passben is elérhetővé vált, ami a jelek szerint jót tett az ismertségének.
A Eurogamer a videójátékos BAFTA-díjátadó előtt készített interjút a fejlesztő Eidos- Montréal munkatársaival, mivel a Marvel's Guardians of the Galaxy több kategóriában is jelölve volt, bár végül nem szerzett elismerést. A beszélgetésben szóba kerültek gyengécske eladások is, melyek kapcsán Jean-Francois Dugas kreatív vezető ekképp nyilatkozott:
"Szerintem ez egy nagyszerű utazás. Érzelmes. Rengeteg jó tulajdonsága van. Hogy tökéletes játék lenne? Mint minden játék, szerintem ez sem az. Mindig lehetne jobb. De nagyszerű szórakozás? Valami olyan, ami semmihez sem hasonlítható, amivel idén, vagy tavaly játszottál? Megéri ráfordítanod az idődet? Őszintén úgy gondolom, hogy igen, mármint a játék szempontjából. Nem bántam meg semmit. Mindent tőlünk telhetőt megtettünk, de ez a piac valósága… És ne felejtsük el, hogy ez egy új IP. Még ha azt mondjuk is, hogy A galaxis őrzőinek összes tagja ismert, akkor is egy új IP [a videójátékos piacon]. Sokan lehetnek, akik még azt sem tudják, hogy megjelent, vagy nem biztosak benne, hogy pontosan mi is ez."
Dugas nyilatkozatából tehát leszűrhető, hogy még ha magával a játékkal elégedettek is, a piac valóban nem fogadta olyan lelkesen a munkájukat, ahogy arra a minőségéből, vagy abból következtethetne az egyszerű szemlélő, hogy tele vannak a fórumok a single player, lineáris játékokat visszasíró hozzászólásokkal.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Itt jön a képbe a Game Pass, ami viszont Mary DeMarle kreatív igazgató szavai alapján megadhatta a Marvel's Guardians of the Galaxynek a megérdemelt közönséget:
"Számomra ez az egész a játék megalkotásáról szól. Amit most imádok, hogy az emberek - különösen a Game Passen keresztül - játszanak vele, és megosztják az élményeiket. Azért készítünk játékokat, hogy megérintsük az embereket, hogy betaláljunk velük a közönségnél. És nagyszerű, hogy megtalálja a közönségét, és nagyszerű, hogy folyamatosan halad előre".
Magyarán nem csak a Square Enix járt jól vele, hogy a Microsoft kicsengette azt az állítólagos 5-10 millió dollárt a Marvel-kaland Game Passbe kerüléséért. A Eurogamer riportere rákérdezett az esetleges folytatás témájára is, ám a fejlesztők nem osztottak meg semmi konkrétumot. Dugas úgy nyilatkozott, hogy soha ne mondd, hogy soha, és hogy lennének ötletei a karakterek későbbi sorsára vonatkozóan. DeMarle pedig csak annyit mondott, hogy szomorúan búcsúztak el a játék hőseitől, de a jól megérdemelt pihenést töltve legalább már látják, mi zajlik odakint, a világban.
Az interú másik érdekes részlete, hogy mennyire árnyékolta be a produkciót, hogy az MCU és James Gunn már világhírűvé tettek egy szereplőgárdát Chris Prattel, Zoe Saldanával és a többiekkel. A játékbeli Star-Lordot alakító Jason McLaren szerint emiatt valóban volt egy kis "öröklött nyomás", DeMarle viszont azt emelte ki, hogy a Marvel az elejétől kezdve nagyon támogatóan viselkedett, és csak annyit kért, hogy maradjanak hűek a karakterek szellemiségéhez, míg a háttérsztorijukat és a külsejüket teljes egészében az Eidos-Montréalra bízták.