Tegnap jött a jó hír, miszerint a Diablo IV csatlakozni fog az Xbox Game Pass kínálatához. Ez lesz az első Blizzard játék, amit hozzácsapnak a bérlethez, de a bejelentést követő tisztázás kicsit rontott a képen: a Diablo IV nem lesz része a Core előfizetésnek. Ez mondjuk érthető, hiszen a legkisebb csomag eleve arra készült, hogy a konzoljaink online funkcióit tegye elérhetővé, és a melléjük kínált 25 cím igazából csak apró extra.
Ami ennél sokkal érdekesebb, hogy a blog megemlítette az Xbox Game Pass előfizetők számát. Immáron 34 millió bérlettulajdonos van, ami elég szép szám, de picit megtévesztő. Ebben ugyanis benne vannak a Core előfizetők (akik korábban a Live Gold címke alá tartoztak), PC-s és konzolos játékosok és egyéb konstrukciók felhasználói.
Phil Spencer ezért is tisztázta kicsit a dolgot a Game File hírlevélben, ahol megemlítette, hogy fizető tagokról van szó, tehát a promóciós idővel szórakozó felhasználók nem fújják fel az adatot. Az Xbox feje azt is kiemelte, hogy a növekedéshez jelentősen hozzájárult a PC-s bérlet és a Cloud iránt érdeklődő játékosok száma. Ezek a szegmensek nagy növekedésnek indultak, ami jó hír lehet a multiplatform jövőben bízó zöld csapatnak.
Érdemes megjegyezni, hogy legutóbb 2022 áprilisában kaptunk adatokat az Xbox szolgáltatásaival kapcsolatban. Akkor a cég 21,9 millió konzolos Game Pass előfizetőt jelentett le 11,7 millió Live Gold tag mellett. A mostani eredményt a Game Pass korábbi számaival összevetve jelentős növekedést látunk ugyan, ám ha figyelembe vesszük, hogy a 34 millióba beletartoznak a korábbi Live Gold előfizetők és a PC-s Game Pass tagok is, akkor már nem olyan lenyűgöző az előfizetéses szolgáltatás teljesítménye
A következő néhány év kritikus fontosságú lesz a Game Pass modell jövőjét illetően. Az Xboxnak érdeke, hogy egyre több előfizetőt szólíthasson meg, de ki tudja, hogy meddig tarthat még a terjeszkedés. A Microsoft üzleti stratégiája iránymutató lehet az átalakulóban lévő piac egészét illetően, így izgatottan figyeljük majd a fejleményeket.