A technológia folyamatos változásokról szól. Ahogyan új lehetőségeket tesz lehetővé valamilyen szolgáltatás megjelenése, úgy megváltoznak a fogyasztók szokásai, amihez maguknak a szolgáltatóknak is minél gyorsabban igazodniuk kell, ha meg akarják tartani a vásárlóikat. Ez a fajta körforgás természetesen a játékipart is jól jellemzi, az utóbbi időben pedig rengeteg változást figyelhettünk meg ezen a piacon.
A szoftverek világában az utóbbi évtized legfontosabb trendje az, hogy az egykor termékként árusított szoftverek szépen lassan szolgáltatásokká alakultak. Ilyenkor a fejlesztők gyorsabban tudnak új verziókat és kisebb változtatásokat is eljuttatni a felhasználóikhoz, ami nagyon jó, azonban ezzel együtt nehezebb lett monetizálni egy adott szoftvert, hiszen nagyon kell pedálozni ahhoz, hogy megérje havonta előfizetni valamire.
Ezek a változások a játékiparban is egyre jobban látszanak, elég csak belegondolni, hogy milyen ugrásszerűen nőtt meg azoknak az ingyenes játékoknak a száma, amiket mikrotranzakciók tartanak fenn. Az NPD Group nevű amerikai elemző cég készített egy rövid előrejelzést arról, hogy milyen trendek erősödnek majd idén, és az ő szakembereik szerint egyre több helyen találkozhatunk majd virtuális pénznemekkel, nem csak a mobilpiacon (ahol már most is standard megoldásnak mondható), hanem a konzoljátékokban is.
Arra is érdemes számítani, hogy egyre több különleges kiadás jelenik majd meg játékokból, amikért bőven többet fognak majd elkérni a kiadók a megszokott 60 dollárnál. Erre is könnyen lehet példát találni, hiszen már nagyjából egy évvel ezelőtt is nagy hírverés volt abból, hogy a Star Wars Battlefront milyen eszméletlenül drága kiadások keretében jelenik meg.
Persze a nagy digitalizálódás nem jelenti azt, hogy ne lenne érdeklődés a hardverek és a bolti példányok felől, sőt, a PlayStation 4 Uncharted 4-gyel csomagolt változata volt a legkelendőbb konzol decemberben, hiszen 1.2 millió darabot sikerült eladni belőle. Ennek ellenére viszont az is igaz, hogy általában véve 20%-kal csökkent a hardveres eladások száma (valószínűleg aki akart, az már vett), viszont az NPD Group szerint a Nintendo Switch megjelenése nagyon át fogja alakítani a konzolpiacot.
Viszont a sikerek ellenére összességében csökkennek a számok: tavaly decemberhez képest idén 15%-kal kevesebbet költöttek az emberek videojátékokra (legyen szó hardverekről vagy szoftverekről) az éves összes költekezést illetően pedig 12%-os csökkenésről beszélhetünk. Persze fontos megjegyezni, hogy ezekbe az adatokba rengeteg digitális forrás nincs belekalkulálva, szóval az is lehet, hogy az emberek egyszerűen kezdenek elmozdulni a digitális példányok felé.
Ti mit gondoltok? Milyen trendek fogják jellemezni a játékvilágot 2017-ben?