A streamingipar elég változatos időket él. A COVID miatti hirtelen emelkedések elolvadtak, cserébe több új szolgáltató is betört a magyar piacra. A Műsoron.hu összefoglalója alapján jól látható, hogy a Disney+, az RTL+ és a ShowTime is elérhetővé vált, és bár egyikőjüknek sem sikerült letaszítaniuk az első helyezettet, meglepő eredményeket így is sikerült felmutatniuk. A Disney+ kifejezetten erősen indított: itthon 180 ezer előfizetőt jósoltak nekik, ennek többszörösét sikerült összehozni.
Az talán senkit sem fog meglepni, hogy még mindig a Netflix és az HBO a két piacvezető hazánkban. Mindkettő stabil számokat produkált, de az HBO MAX azért 10 hónap alatt elvesztett 65 ezer előfizetőt, ez utóbbi talán nem csoda több projekt kukázása és a teljes átszervezés után.
Az újoncok közül kiemelkedik a SkyShowtime, ami kevesebb mint 1000 forintos indulóárával (ami 1999-re emelkedett) 5 hónap alatt összeszedett magának 310 ezer előfizetőt. Ezzel még az olcsóbb Prime-ot, és az Apple TV+-t is sikerült legyűrnie.
A következőképp alakult a streaming platformok háborúja az elmúlt hónapokban (kattints a képre, ha nagyobb formában szeretnéd látni):
A GKID tavaly közzétett adatai szerint akkor még 4 477 forinton állt meg a háztartások "streaming platform rezsije". Ez az idei évben már 5 097 forintra emelkedett, de ebben még nincs benne a zenei streaming, a tárhely bérlés, és más szolgáltatásokat érintő előfizetés. Ha azokat is összeszedjük, akkor 2023 áprilisára a magyar háztartások platform költsége 11 400 forintra jön ki havonta.
Ti milyen szolgáltatásokra/streaming platfomokra fizettek elő?