Az Apple-ön kívül valószínűleg nem sok cégnek jött be az a mentalitás, hogy ők mondják meg a felhasználóiknak, mit is szeretnének igazán, de úgy tűnik, a Ubisoft most mégis ezzel próbálkozik, legalábbis ami a videojátékok és a blokklánc találkozását illeti. Viszont mielőtt a gamerek széles közönségét győznék meg arról, hogy az NFT-knek van helye a játékokban, a saját kollégáikkal kéne dűlőre jutniuk, de egyelőre ezzel sem állnak túl jól.
A francia kiadó munkatársai már decemberben értetlenségüket és nemtetszésüket fejezték ki a Ubisoft Quartz nevű kezdeményezése kapcsán, ami először a Ghost Recon Breakpointba hozott NFT-ként adható-vehető, számozott kozmetikai tárgyakat. Nemrég újabb felháborodási hullámot indított el a cég berkein belül, amikor újabb előadásokkal és ajándékokkal igyekezett rendezni a nézeteltérést a kiadóóriás vezetősége, ami az eredeti szándékkal teljesen ellentétes hatást ért el. Úgy tűnik, a Ubisoft fejesei nem emlékeznek már saját gonoszuk, Vaas tanácsára és ugyanazoktól a módszerektől várnak ellenkező hatást, így csütörtökön újabb közleményt adtak ki a cég belső közösségi hálózatán, ami a blokklánc játékokhoz kapcsolódó használatát érintő terveikről szólt.
A reakció viszont az NFT-ket alapvetően elutasító fejlesztőktől elég kiszámítható, és így rendkívül elutasító volt. Az egyik dolgozó azt nyilatkozta a Bloombergnek, az újabb konfliktus miatt "rendkívül kínos" érzésük volt, hogy a Ubisoftnál dolgoznak. Ugyan a belső hálózatra kitett posztot nem sokkal a publikálása után a vezetőség kiegészítette a "jelenlegi korlátokról és kockázatokról" szóló résszel, a blokklánchoz tartozó terveket tovább ekézték a munkatársak.
"Az EA-vel versenyzünk a címért, hogy melyik játékstúdiót utálja legjobban a közvélemény?"
- kommentelt egy dolgozó.
"Most komolyan, a bizalmunk eleve megingott a vezetésben a zaklatási ügyek kezelése miatt, aztán most még ez is?"
- írta egy másik, utalva a 2020-ban a cég körül kirobbant, csak nehezen rendezett botrányra.
"Tudjátok, mi hoz még sok pénzt? Ha szórakoztató, látványos, és újító blockbustereket készítünk. Mi lenne, ha erre koncentrálnánk inkább?"
- írta az egyik hozzászólás szerzője, akik közül sokan nevükkel vállalták a vezetőségnek szóló kritikájukat.
A Ubisoft közleményben reagált a lapok megkeresésére, akik publikálták a csütörtöki eseményeket, ebben kiemelték, hogy meghallgatják mind a bátorító szavakat, mind a kritikákat, mikor a Quartzról és hasonló kezdeményezéseikről van szó. Azt viszont kifejezetten nem értékelték, hogy a dolgozóik nyilvánosságra hozták a belső fórumokon elhangzottakat. Lehet, hogy a munkatársak azért is döntöttek ismét a szivárogtatás mellett, mert egy, a PC Gamernek nyilatkozó kolléga szerint a legújabb közlemény hangneme is "rohadtul leereszkedő" volt, így nem meglepő, ha úgy érzik, hogy a kritikák elmennek a feletteseik füle mellett.