Hogy jó dolog-e a mikrotranzakciós üzleti modell, azon nehéz érdemben vitatkozni, mert felhasználói szempontból egyértelmű az ellenérzés, de üzletileg pontosan tudja mindenki, hogy ennek köszönhetően tudja az ipar évtizetek óta tartani az alapárakat úgy, hogy közben dinamikusan növekszik. Ugyanis a helyzet röviden annyi, hogy utáljuk, de fizetjük.
Anno még a PlayStation támogatásával készítettünk erről egy magyarázó videót, érdemes megnézni:
Ettől még természetesen érdemes odafigyelni azokra a hangokra, akik a saját vásárlóink, így tett egy indie stúdió, a főképpen a Monster Train című játékukról ismert San Franciscó-i Shiny Shoe is, meghallotta a játékosok panaszait és úgy döntött, hogy eltávolítja az összes mikrotranzakciót Inkbound nevű játékából.
Egy közleményben, amelyet a Steamen tettek közzé jelezték, a döntést azután hozták meg, hogy látták: a játékosok ellenérzése az ilyen funkciók ellen egyre erősödik, belefáradtak már abba, hogy mindenért extrán fizetni kell. A Shiny Shoe azt mondta, hogy mindig is igyekeztek "a lehető legnagyvonalúbbak és legőszintébbek lenni", de október 27-ig eltávolítják a játék minden monetizációs elemét.
"Az Inkbound-ot két játékon belüli monetizációs funkcióval indítottuk el, hogy támogassuk a játék folyamatos fejlesztését"
- olvasható a közleményben. Ezzel együtt a döntés végleges:
"Teljesen eltávolítjuk a játékon belüli monetizációt. A meglévő Leveling Passok tartalmát kozmetikai 'támogatói csomag' DLC-vé alakítjuk át."
Azoknak a játékosoknak, akiket ez a választás esetleg felbosszant, mert már pénzt költöttek a játék támogatására, a fejlesztők azt ígérik, hogy "további bónusz jutalmakat" kapnak, amikor a játék a 1.0-s frissítése megérkezik.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
A játékosok eleinte gyanakvóak voltak, és azt gondolták, hogy biztos van valami csapda a történetben, de a többség már elkezdte ünnepelni a döntést, számtalan támogató komment és szívecske érkezett, már több mint 50 oldalnyi hozzászólás élteti a fejlesztőket, akik most lubickolhatnak a népszerűségben, aztán majd a következő negyedéves pénzügyi jelentés megmutatja, mennyire hoztak jó döntést.
Ti mit gondoltok?