A finn Housemarque csapata képes volt 2010 után is élvezhetővé tenni a 2D-s árkád lövöldék műfaját, amikkel már 1993-ban foglalkozott a stúdió az első Stardust megjelenésekor, az ehhez hasonló megújulásra pedig kevesen képesek. Úgy tűnik viszont, hogy 2017-re elfogyott a lendület ebből a zsánerből és nekik is tovább kell állniuk.
Miután a PlayStation Plus programban rengetegen töltötték le a Resogunt, a Sony számos hasonló játékot rendelt a stúdiótól, a komoly kritikai sikert elérő 2017-es Nex Machina (nálunk 9.3-at kapott) pedig a PC-s közönséget is megörvendeztette. Viszont amint az egyik társalapító elárulta, az eladások egyre kevésbé alakultak dicsőségesen. Ilari Kuittinen arra is utalt a Gamesindustry.biz-nek adott interjújában, hogy ők kevésbé jártak jól a PS Plusszal, hiszen a Resogunt követően sokan nem vették meg a játékaikat, inkább arra vártak, hátha megkapják őket ingyen. És persze az sem elhanyagolható, hogy mostanában a nagyközönség a kompetitív (és főleg Battle Royal) játékokat kergeti, a klasszikus arcade stílus visszaszorult.
Ezért a stúdió következő játéka alaposan eltér majd a tőlük az utóbbi években megszokott formulától. De az ügyvezető igazgató azt is igyekezett leszögezni, hogy nem vágnak neki felkészületlenül az új projektjüknek, hiszen már 2015 tavasza óta érlelik az ötletet, amit következőnek megvalósítanak és reményeik szerint segít majd egy szélesebb közönség elérésében.
Szerintetek melyik műfajban tudnák kamatoztatni a tehetségüket?