Előtérbe ritkán kerülnek, de a PlayStation Store-ban, az Xbox Store-ban, és különösen a mobilos alkalmazásboltokban is megtalálhatók olyan játékok, amiket készítőik minimális energiabefektetéssel készítettek el, és gyakran az sem világos, mi volt a céljuk egyáltalán.
A PS4-re és PS5-re elérhető Stroke the Animal sorozat részeit óriási jóindulattal lehet csak játéknak nevezni. Indítás után egy állat képe jelenik meg, és ha megnyomjuk az X-et, az egy simogatásnak számít. Egy számláló mutatja, hányszor tettük ezt meg. Ennyi, közben kellemes zene szól.
Ezért a felejthetetlen élményért 1389 Ft-ot kér fejlesztője, most leárazásban csak 972 Ft-ot. Van papagájos, lovas, kutyás, halas, hörcsögös, pókos, koalás, és még egy csomó más változat, mindegyikért külön kell fizetni.
Joggal merül fel a kérdés, hogy mi értelme ennek, hogyan engedheti a PlayStation, hogy ilyen hulladékok szennyezzék a kínálatot, és ki fizetne ilyen "játékokért" annyit, hogy 1,5 év alatt 275 ezer angol fonttal, mintegy 125 millió forinttal gazdagítsa TJ Gardner fejlesztőt, amely összegből lejön még a Sony jutaléka, így valójában kb. 190 ezer font, 86 millió forint landol az ő zsebében, de ez sem kevés. A megoldás egyszerű: a trófeavadászoknak köszönhető a siker.
A Stroke the... appokkal ugyanis nagyon könnyen szerezhető platina trófea, ami láthatóan sokaknak fontos, még ha valódi értéke nincs is. 25 simogatásonként jár egy trófea, 2000 kell a kimaxoláshoz. A Stroke the Dogban a felhasználók 97,9 százaléka szerzett platinát.
A The Guardian által készített interjúban Gardner elmondta, kb. fél óra munkája van egy-egy kiadásban. Azért állt elő az ötlettel, mert ki akarta fizetni a tartozásait és gondoskodni családjáról. Sikerült.