Noha lehengerlő fölénnyel húzta be a Sony a nyolcadik konzolgenerációt, számos kritika érte, amiért látványosan elhanyagolta a belsőnézetes lövöldék műfaját, és jórészt más kiadók játékaira, leginkább az Activision Call of Duty szériájára támaszkodva fedte le az igényeket. A nyitócímnek szánt Killzone: Shadow Fall üdítő kivételt jelentett, még ha nem is ez az epizód volt a széria tetőpontja.
Az elmúlt években viszont a japán konzolgyártó láthatóan törekedett arra, hogy sokszínűbbé tegye exkluzív játékkínálatát, és ismét több figyelmet szentelt a lövöldéknek. Ennek okán vásárolta fel a Destiny 2 pátyolgatása mellett a Marathon újragondolásán ügyködő Bungie-t, és a Jade Raymond irányította Haven Studiost, amely egy Fairgame$ című többjátékos, szolgáltatásalapú FPS-en dolgozik.
Szintén ennek az irányváltásnak a részeként kötött a cég együttműködést a Treyarch veteránjai (Jason Blundell és Dave Anthony) által 2020-ban alapított Deviation Gamesszel abból a célból, hogy az utóbbi egy exkluzív, AAA kategóriás FPS-sel lepje meg a PlayStation 5 táborát. Magáról a projektről nem sok minden szivárgott ki a bejelentést követően, csupán annyit lehetett tudni, hogy sci-fi lesz, azaz csak lett volna, mert már senki sem dolgozik rajta.
Úgy tíz hónapja aggasztó hírek érkeztek a szóban forgó játék törléséről, valamint a stúdiónál végrehajtott nagy arányú leépítésről. A jelek szerint azonban ez sem volt elég ahhoz, hogy a felszínen tartsák, mivel a Deviation egyszer s mindenkorra lehúzta a rolót. Ezt már Kriste Stull, a stúdió operatív igazgatója jelentette be a LinkedInen.
"Nehéz szívvel jelentem be a Deviation Games bezárását, szeretném kifejezni hálámat az egész csapatnak. Köszönöm a kemény munkát, az odaadást, és mindazt, amivel hozzájárultatok a Deviationhöz. Hihetetlenül hálás vagyok a lehetőségért, hogy együtt dolgozhattam veletek."
A vezetőség nem szeretné, ha a tehetséges kollégák munka nélkül maradnának, ezért a közeljövőben állásbörzét szervez, amire várja a létszámbővítést tervező iparági szereplőket.