A Pokémon Trading Card Game Pocket elképesztő sikert aratott, kevesebb mint három hónap alatt félmilliárd dolláros bevételt termelve - ez az összeg alig 22 nappal több idő alatt gyűlt össze, mint a Pokémon Go hasonló mérföldköve.
Az AppMagic adatai szerint a digitális kártyajáték február 4-én érte el ezt az összeget, mindössze 97 nappal a megjelenés után, ezzel a Pokémon Go után a második Pokémon-mobiljátékká vált, amely elérte ezt a szintet.
A játék bevétele különösen megugrott a Space Time Smackdown kiegészítő megjelenésével, amely naponta több mint 10 millió dolláros forgalmat generált. Az új, 207 lapos szett január végi debütálása két nap alatt az egész havi bevétel 22%-át hozta. A Pokémon TCG Pocket októberi indulásakor egy 286 lapos alapcsomaggal, a Genetic Apexszel nyitott, amelyet decemberben egy kisebb, 86 kártyás Mythical Island szett követett. A fejlesztő, Creatures Inc., továbbra is ezt a stratégiát követi, azaz havonta váltogatja a nagyobb és kisebb kiegészítők kiadását.
A játék a mobilos ingyenesen játszható modellek jól ismert mintáját követi: az első napokban bőséges jutalmakkal halmozza el a játékosokat, majd a tempó érezhetően lelassul, így az egyetlen igazán hatékony módja a gyors előrehaladásnak az, ha valódi pénzt költünk. Becslések szerint a Genetic Apex teljes gyűjteményének összeállítása ingyenesen játszva akár két évig is eltarthat, míg azok, akik hajlandóak komoly összegeket áldozni, nagyjából 1 500 dollárért már teljesíthetik is a szettet.
A játék körül azonban komoly felháborodás is kialakult a közösségen belül. A nemrég bevezetett játékosok közötti kártyacsere-rendszer rossz fogadtatásban részesült, sok játékos kapzsinak és tisztességtelennek nevezte a fejlesztőket. Válaszul a Creatures Inc. 1 000 Trade Tokent osztott szét a játékosok között, ami nagyjából két értékes csere lebonyolítására elegendő. Ennek ellenére a rajongók továbbra is elégedetlenek, különösen a gyenge kommunikáció és a be nem tartott ígéretek miatt.