Frissítés: A Red Dead Redemption 2 október 26-án jelenik meg, így nagyon kevés az esély arra, hogy a GTA VI-ot bejelentik 2018-ban. Ennek tudatában olvassatok tovább.
Korábban írtuk: A Rockstar Games a világ egyik legjobban kereső kiadója, ami már akkor eszméletlen pénzeket söpört be, amikor a mikrotranzakció fogalma még nem létezett, vagy nem volt ennyire ismert. Olyan sorozatokért lehetünk hálásak neki, mint a Midnight Club, a Max Payne, a Red Dead, illetve ott volt a Bully, az L.A. Noire, és a teljesen érthetetlen Table Tennis, ami alapvetően a később a GTA IV-ben is használt RAGE motort demózta, de önmagában is egy élvezetes játék lett (legalábbis Xbox 360-on, a Wii-s változat nem sikerült olyan jól). A cég termékei közül kiemelkedik a Grand Theft Auto széria, aminek legutóbbi, ötödik számozott része már 2013 szeptemberi megjelenésekor őrült sikereket ért el, 24 óra alatt 800 millió dolláros bevételt hozott, három nap kellett neki, hogy rekordot döntsön, és a leggyorsabban fogyó szórakoztatóipari termék címét megszerezze. Meg persze pár Guinness világrekord is az övé lett hamar.
Amikor a Rockstar felfedezte a mikrotranzakciót
Aztán pár héttel később elindult a Grand Theft Auto Online, ami tragikusan teljesített az elején, rengeteg hibája volt, a szerverek nem működtek megfelelően. Új terepre tévedt a Rockstar, kellett egy kis idő, hogy összeszedje magát a csapat. Idővel megjelent a PlayStation 4-es és az Xbox One-os változat, majd befutott a PC-s is, amivel megindult egy olyan mértékű szárnyalás, hogy abból nem csak a Rockstar, de a Take-Two másik kiadója, a 2K Games is vígan megél (tavaly például csak a WWE 2K18, az NBA 2K18 és az XCOM 2 kiegészítője jött tőlük, semmi Mafia III-hoz, BioShockhoz vagy Borderlandshez mérhető). Ennek egyaránt vannak pozitív és negatív következményei.
A GTA-rajongók kaptak egy folyamatosan, gyors ütemben frissülő játékot, amihez hol új járművek, hol játékmenetbeli újítások vagy játékmódok csapódnak. Közben a Rockstar elhanyagolta a GTA V-öt, és míg 2013-ban volt esély arra, hogy egyjátékos DLC-kkel hosszabbítja meg a sztorit, 2014-re világossá vált, hogy nem abban van a pénz, hanem a Grand Theft Auto Online-ban, és a kijelölt csapat minden energiáját inkább annak bővítésére fordította. Mi persze most is szívesen fogadnánk kampánybővítményeket, nagyon szeretnénk visszamenni North Yanktonba vagy elutazni valahova máshova, de egyrészt maga a kiadó is letörte a lelkesedést, másrészt mégis csak egy 2013-as játékról beszélünk. Nem mintha eljárt volna felette az idő, de most már jobban vágyunk egy folytatásra.
Idén még a vadnyugat vár
2018, ha nem lép közbe több halasztás, a Red Dead Redemption 2 éve lesz. A játék elvileg tavasszal megjelenik, viszont a Rockstar hallgat róla - amúgy sem beszédesek, de most már örülnénk valami új bejelentésnek, videónak, legalább egy képnek. Játsszuk most azt, hogy még mindig hiszünk a tavaszi megjelenésben, és abban, hogy onnantól szabad a pálya, lehet a következő, nagy projektre koncentrálni. Egyes kiadók tartanak attól, hogy ha bejelentenek egy nagy játékot, mielőtt másik, játékmenetében vagy stílusában hasonló nagy játékuk megjelenne, az ártana az eladásoknak. Viszont ha az RDR 2 tavasszal tényleg kijön, semmi akadálya nem lesz, hogy legkésőbb ősszel megtörténjen a Grand Theft Auto VI bejelentése is.
Egy interjúban Imran Sarwar design director azt mondta, úgy számoljunk, hogy a Red Dead Redemption 2 megjelenése után kevesebb tartalom jön majd a GTA Online-hoz. Ennek két oka is lehet: az egyik, hogy az RDR 2-nek is lesz valamilyen online módja, amit folyamatosan életben kell tartani; bár azt még nem jelentették be, pontosan mire számíthatunk. Nyilván véges számú szekér és ló adható ki DLC-ben, és a fegyverek tekintetében sincs akkora szabadság, mint a GTA-ban. Ha a Rockstar egy a GTA Online-hoz hasonló, lényegében különálló játékot tervez, az nem kis erőforrást igényel, és érthető, ha pár, az online móddal tapasztalt fejlesztőt csoportosítanak át az RDR-en dolgozók mellé.
A másik ok, hogy a most a GTA Online-ért felelős fejlesztők nagy részét átrakják a Grand Theft Auto VI-ra, illetve elkezdik tudat alatt sulykolni, hogy érdemes lesz majd áttérni az új online módra, hiszen míg itt lassul az élet, ott majd több, frissebb tartalom várja a játékosokat.
Na de mikor lesz már a GTA VI megjelenés?
Az nem kérdés, hogy lesz-e GTA VI. Egyfelől a GTA V-öt nem lehet a végletekig frissítgetni, a játékosok megunják majd San Andreast, a látvány felett eljár az idő, az új játékmódok már nem kínálnak igazán új élményt. Másrészt oké, hogy most Shark Cardokból a világ összes pénze befolyik, azért az alapjáték is szépen hozott, és szép számmal vannak még olyanok, akik az egyjátékos élmény miatt GTA-znak - ők az első napon fogják megvenni az új játékot, a GTA Online-ra harapókkal kiegészítve, így pedig újabb eladási rekord állhat be. Korábban (még 2013-ban) Leslie Benzies, a Rockstar egykori elnöke azt mondta, már vannak ötleteik a folytatásra, de azóta irányt váltott a cég (Benzies meg kilépett, és perel), úgyhogy ebbe nem kapaszkodhatunk. Nekünk a másik kettő érv is elég.
Ha idén ősszel valóban bejelentik, akkor az eddigi mintát tekintve várhatóan 2020-2021 környékén jelenik meg. Valószínű, hogy előbb a konzolos (és nem feltétlenül PS4-es és Xbox One-os, mert lehet, hogy addigra generációt váltunk) változatok érkeznek, a PC-s pedig késik, hogy garantált legyen a minőség. Az is lehet, hogy az extra pénzből elég tehetséget sikerül majd alkalmazni, és párhuzamosan készülhet mindkét változat, de ez a jövő kérdése. Már most biztos, hogy több idő telik el, mint a GTA IV és a GTA V megjelenése között. Hivatalos forrásból érkező infók és komolyan vehető pletykák hiányában egyelőre csak találgathatunk, de nem kérdés, hogy esélyes és időszerű a bejelentés, úgyhogy hegyezzétek ki magatokat az év második felében, mi azonnal beszámolunk, ahogy bármi mocorgás történik.
Milyen változásokat, újításokat látnátok szívesen a Grand Theft Auto sorozat következő részében? VR-mód jöhet, vagy beéritek akár egy nagyobb, változatosabb helyszínnel is?