A tavalyi év egyik legfontosabb témája volt a loot boxok kérdésköre és még nem igazán sikerült megegyezésre jutnia a játékiparnak, úgyhogy a Game Developers Conference szervezői a szokásos felmérésük keretében szerették volna megtudni, hogy a játékfejlesztők szerint van-e jövője ennek a trendhullámnak.
Nem túl nagy kihívás megérteni, a loot boxokat a fejlesztők ugyanazért vezették be, ami miatt anno a DLC csomagokat is: a játékfejlesztés és eladás költségei annyira megnőttek, hogy az alapjátékok sok esetben már nem tudják visszahozni az árukat, így a kiadók kénytelenek egyéb eszközökkel meghosszabbítani a játék piaci élettartamát.
A GDC felmérésében több, mint 4500 fejlesztőt kérdeztek meg és a válaszok arányaiból az derült ki, hogy a fejlesztők 11%-a dolgozik jelenleg olyan játékon, amelyben fizetős ládákból nyerhetnek ki tartalmat a játékosok.
A válaszadók szerint ez szükséges ahhoz, hogy egy játék meg tudjon maradni a piacon, ugyanakkor persze egyetértenek abban, hogy kizárólag akkor van létjogosultsága, hogyha csakis kozmetikai jellegű tárgyakat tartalmaz, annak ellenére, hogy nyilván már most is láthatunk rossz példákat a gyakorlatban az egyik fejlesztő kommentje szerint:
"Sajnálom, hogy a Battlefront II ennyire mellélőtt. Az egész botránynak maradandó hatása lesz a játékiparban és én igazából a legjobban amiatt aggódom, hogy hatással lesz a játékfejlesztők munkájára és munkalehetőségeire."
Emellett a felmérésből az is kiderült, hogy egyre inkább csökken az érdeklődés a közösségi finanszírozás iránt, valamint az is, hogy sokan továbbra is bizonytalanok a VR hosszútávú életképességét illetően.
Ti mit gondoltok? Melyik trendek lesznek a legmeghatározóbbak az elkövetkező egy-két évben?