2011 környékén kezdték el fejleszteni a Fortnite-ot, amikor még szó sem volt battle royale módról, csak a ma Save the World néven ismert módon dolgozott a csapat. A projekt nehezen haladt, végül 2017-re lett belőle valami.
A játék nem a Save the Worldnek, hanem a Battle Royale-nak köszönheti sikerét. A kooperatív mód korai hozzáféréses megjelenésekor még messze nem volt kész (úgy, hogy előtte 6 évig dolgoztak rajta), és kérdéses, hogy hány játékost tarthatott volna meg hosszútávon. Biztosan nem annyit, amennyit így.
Rod Fergusson 2012-ben hagyta ott az Epic-et, ahol addig a gyártásért felelt. Az E3 2019 során elmondta, hogy ha marad a cégnél, elkaszálja a Fortnite-ot, mert rengeteg problémával kellett megküzdenie a fejlesztőknek, és úgy látta, nem érdemes folytatni a fejlesztést. Utólag persze jobb, hogy nem ő döntött erről, de tény, hogy ha a PlayerUnknown's Battlegrounds sikerén felbuzdulva az Epic nem dobja össze 3 hónap alatt a battle royale módot, a Fortnite tényleg nem lesz ennyire sikeres. Hivatalos adatok alapján 500 000 előrendelője volt, és még ennyien csatlakoztak a Battle Royale 2017 augusztusi indulásáig, de vitatható, hogy ezzel a fejlesztési költségek megtérültek-e, illetve hova növekedett, hogyan fejlődött volna. Ezt már sosem tudjuk meg.