Noha a gyermekvédelem köntösébe bújtatták, valójában a korábban hosszú pórázra eresztett techszektor megregulázása zajlik épp Kínában, ami fájdalmasan érinti azokat a kisebb és nagyobb cégeket is, amelyek akár fejlesztőként, akár kiadóként érdekeltek az iparág sikerében, vagy épp arra szakosodtak, hogy kiszolgálják az iménti vállalatok igényeit.
A South China Morning Post szerint július vége óta nem adott ki új engedélyt a Nemzeti Sajtó- és Publikációs Igazgatóság, ami azt jelenti, hogy már hatodik hónapja mindhiába várják azt a piaci szereplők, hogy új fejlesztéseik megkaphassák a megjelenéshez elengedhetetlen licencet. Ennek következtében az országban már 14 ezernél is több videojátékkal foglalkozó cég volt kénytelen lehúzni a rolót, zömében kis fejlesztőstúdiók. Erről már egy másik kínai lap, az állami kézben lévő Securities Daily számolt be.
Mint arra az SCMP írása rámutat, a hatósági szigor az olyan gigászoknak is komoly fejtörést és dollármilliárdokban mérhető veszteséget okoz, mint a TikTokot birtokló ByteDance, a Baidu, a TanWan Games, a NetEase és a Tencent. Ezek a vállalatok a munkavállalói állomány leépítésével igyekeznek minimalizálni a károkat és lendületes külföldi terjeszkedéssel biztosítani túlélésüket.
Utóbbiban mindenekelőtt a Tencent jeleskedik, amely nemrég felvásárolta a Back 4 Blood fejlesztőit és épp Szingapúrban készül megnyitni a TiMi Studio Group (Honour of Kings, Call of Duty: Mobile) negyedik külföldi stúdióját Los Angeles, Seattle és Montreal után.
Legutóbb 2018-ban fordult elő, hogy a Nemzeti Sajtó- és Publikációs Igazgatóság felfüggesztette a licencek kiadását. Akkor végül kilenc hónapnyi kényszerszünet után jelenhetett csak meg új játék az amerikainál is nagyobb forgalmat generáló piacon.