Noha sosem emelkedtek a GTA-k magasságába sem kritikai fogadtatás, sem eladások tekintetében, kétségtelenül ezek a nyitott világú, hol csípős, hol infantilis humorú akciójátékok számítanak a Volition legnagyobb sikerének. Pedig a patinás stúdió olyan franchise-okat jegyzett még, mint a Freespace, a Red Faction és a Summoner. A Saints Row három évvel ezelőtti rebootjával azonban megtört a lendület.
A Deep Silver egykori anyavállalata, az Embracer Group maga is elismerte, hogy az új epizód nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, majd először a Gearbox égisze alá helyezte a Volition stúdiót, végül pedig teljesen bezárta 2023 augusztusában.
Arról, hogy miért volt elkerülhetetlen a bukás, Matthew Karch, az Embracer Groupból kivált Saber Interactive ügyvezetője mesélt Stephen Totilónak, a Game File hírlevél szerzőjének. Karch szerint a fejlesztők túl drága játékot készítettek, miközben a projektnek nem volt valódi iránya.
"Túl drágák voltak. Nem tudták, mit akarnak létrehozni. Nem volt valódi irányuk. Ez nem tarthatott sokáig. Mégis ki finanszírozná a következő projektjüket azután a katasztrófa után?"
"Jó lenne, ha mindenkinek lenne munkája egy ideális világban. De amikor a kilenc számjegyű költségvetésből készült játékok csak nyolc számjegyű bevételt hoznak, akkor az rengeteg fejlesztőt sodor a csőd szélére. Vége azoknak az időknek, amikor ész nélkül öntötték a pénzt a játékokra - kivéve talán a GTA-szintű címeket. Vége van. Ennek az iparágnak fel kell nőnie. Ha nem, az egész ágazat veszélybe kerül. Sajnos ez elbocsátásokat jelent."
A Saints Row IP jelenleg az Embracer tulajdonában lévő Plaionnál van, akárcsak a Volition másik klasszikus szériája, a Red Faction. Bár a Deep Silver korábban azt ígérte, hogy ezeket a franchise-ok életben tartja, egyelőre semmilyen új fejlesztésről nem érkezett hír.