Évek óta figyelmeztetnek az iparági elemzők a videójáték-fejlesztés elszálló költségeire, ami főként az úgynevezett AAA szegmensre érvényes, ahol egy-egy játék költségvetése eléri, sőt meg is haladhatja a legdrágább mozifilmekét is. Erre az aggasztó trendre mutatnak rá a Game File által megszerzett bírósági iratok is.
Talán emlékeztek még a Sony bakijára, amikor pár nem túl alapos kihúzás miatt olyan szenzitív információk kerültek nyilvánosságra, mint a The Last of Us Part II 220 millió dolláros büdzséje. Nos, ha azt soknak vélitek, mit fogtok majd gondolni az Activision pénzszórásáról?
Patrick Kelly, a Call of Duty franchise kreatív vezetője osztotta meg a bírósággal három korábbi epizód adatait tavaly decemberben egy olyan perben, amely a kiadó és a franchise felelősségét firtatja a 19 halálos áldozattal járó uvaldei iskolai lövöldözésben.
- Ezek alapján a 2015-ben piacra dobott Black Ops III (Treyarch) több száz ember bevonásával három év alatt készült el, a teljes életciklusa alatt pedig összesen 450 millió dollárra rúgott a fejlesztési költség, miközben 43 millió példány fogyott belőle.
- A 2019-es Modern Warfare (Infinity Ward) reboot esetében néhány évig tartó fejlesztést, 640 milliós kiadást és 41 millió eladott példányt emlegetnek az iratok.
- Az egy évvel később érkezett Black Ops Cold War (Treyarch + Raven Software) költségei még tovább emelkedtek, 700 millió dollárra, és mostanáig 30 millió példányban talált gazdára.
Ilyen eladási mutatók mellett még beleférnek ezek az extrém magas kiadások is, ám már akkora összegtartományban járunk, hogy egyetlen bukás is elég lehet ahhoz, hogy végleg a padlóra küldjön egy akár 10-20 éve, vagy még hosszabb ideje piacon lévő, nagy megbecsülésnek örvendő stúdiót is.