Az utóbbi pár hónapban rettenetes veszélybe került az internet nyitottsága és szabadsága az FCC, vagyis az amerikai kommunikációs bizottság döntése, ami a netsemlegességet fenntartó szabályokat érinti. A nagyobb tech cégek közül sokan már elkezdtek küzdeni a döntés ellen, most pedig úgy tűnik, hogy a játékipar is ringbe száll.
A netsemlegesség ugye azt jelenti, hogy az interneten minden adatforgalmat egyenrangú módon kezelünk, tehát semmilyen szempont alapján nem kerülhet többe egyes adatok továbbítása. Ezt a szabályt eddig a bizottság által bevezetett törvények tartották fenn azért, hogy az internetszolgáltatók ne tudjanak egyes szolgáltatásokért további előfizetéseket beszedni.
Mindez megváltozott, amikor Ajit Pai vezetésével (aki korábban a nem túl jó hírű Verizon szolgáltató jogásza volt) a bizottság eltörölte ezt a törvényt azzal az indoklással, hogy ez szerinte rontja a szolgáltatók közötti piaci versenyt. Értelemszerűen ezt sem az internetezők, sem pedig a nagyobb tech cégek nem nézték jó szemmel és már meg is indult az ennek visszafordítására törekvő jogi huzavona, amihez most úgy tűnik, hogy a játékipar is csatlakozott.
Az ESA, vagyis a szórakoztatóipari szoftverek érdekképviselete nemrég benyújtott egy beavatkozási indítványt (ez arra való, amikor valaki egy már folyamatban lévő perbe akar becsatlakozni), ugyanis úgy gondolják, hogy ez az új törvény a játékiparnak két szempontból is ártalmas: egyrészt az online játékoknak gyors internetkapcsolatra van szüksége, és egy videóval ellentétben nem lehet előre betölteni, másrészt pedig az online disztribúciós platformok is üzleti hátrányba kerülhetnek, amit mondani sem kell, hogy mennyi hatalmas céget érint.
A vita másik oldalán természetesen azok a cégek vannak, akik lobbiztak ennek a szabálynak az eltörléséért, tehát leginkább a nagy internetszolgáltatók. Remélhetőleg sikerül visszafordítani ezt a katasztrofális döntést, mert ha nem, annak hosszútávú negatív következményei lesznek.