Karácsony előtt került fel a Netflix kínálatába Rian Johnson legújabb filmje, a Tőrbe ejtve - Az üveghagyma, amelynek címe nem véletlenül tartalmazza a 2019-es krimi nevét: ugyanolyan "ki tette?" típusú sztoriról van szó, ugyanaz a rendező és ugyanaz a főszereplő is, minden más viszont különbözik, beleértve a történetet és a karaktereket is.
Benoit Blanc (Daniel Craig) ezúttal egy görög magánszigeten tér vissza nyomozni egy furcsa társasághoz csapódva, a végeredmény pedig megosztotta a közönséget és a kritikusokat is. De ennek csak később lesz jelentősége, ugyanis a várakozásoknak megfelelően jól nyitott a film a streaming platformon - a Netflix statisztikát is közölt arról, hogy mennyire.
Az üveghagymát 82,1 millió órán keresztül nézték az előfizetők a december 19. és 25. közötti időintervallumban, de csak december 23-tól volt elérhető, szóval ez igazából három nap hozománya. A Netflix becslése szerint ha a megtekintett órák számát elosztjuk a film játékidejével, akkor az jön ki, hogy körülbelül 35 millió háztartás döntött úgy, hogy ezzel hangolódik az ünnepekre.
Egyelőre nehéz megjósolni, hogy az új Tőrbe ejtve történet hol fog helyet kapni az idei netflixes toplistákon, de a legnépszerűbb angol nyelvű filmek rangsort vezető A szürke ember nyitóhétvégéje például nem sokkal többet, 88,6 millió órát tud felmutatni, szóval bizakodhatnak Rian Johnsonék (és azt sem szabad elfelejteni, hogy Az üveghagymát limitált ideig ugyan, de moziban is vetítették Amerikában, a Variety jelentése szerint 15 millió dollárt hozott csak az első héten).
Az első Tőrbe ejtve filmet még kifejezetten mozikba készítették, aztán a Netflix több mint 450 millió dollárt fizetett két további film jogaiért, valamint azért, hogy Rian Johnson rendezze őket Daniel Craig főszereplésével, Az üveghagymának pedig 40 millió dolláros büdzsét határozott meg.