A tavaly megjelent Epic Games Store alaposan felkavarta az indulatokat (és a digitális értékesítés piacát is), ez teljesen szándékos volt és a csapatnak továbbra is határozott jövőképe van a platformot illetően.
David Stelzer és Sergey Galyonkin nemrég a PAX East egyik standjánál válaszoltak különféle kérdésekre a Store-ral kapcsolatban és míg a legmegosztóbb témák is előkerültek, Rami Ismail, a Vlambeer társalapítója első körben inkább az anyagiakra irányította a kérdéseit:
"Eddig nagyjából fél milliárd dollárt hozott be a platform és annak a fél milliárdnak a 88 százaléka visszament egyenesen a fejlesztőkhöz. Komolyan hiszünk abban, hogy a vásárlóknak hosszútávon tetszeni fog a lehetőség, hogy kiváló minőségű játékokhoz jussanak úgy, hogy a fejlesztők is többet kapjanak a kemény munkájukért cserébe."
Később természetesen az exkluzívok kérdése is előkerült, ami egyértelműen a legvitatottabb aspektusa az Epic üzletének, hiszen sokan úgy gondolják, hogy a cég a választás lehetőségétől fosztja meg a játékosokat azzal, hogy exkluzivitást vásárol a fejlesztőktől, de a csapat szerint ez továbbra is egy félreértés:
"A cél nem az, hogy bárkit kirekesszünk. Egy új platformot építünk. Próbáljuk felkavarni ezt a piacot, függetlenül attól, hogy kik a szereplői. Meg kell, hogy ismerjék a nevünket és ennek jelenleg ez a legjobb módja, mert így tudjuk elérni, hogy nagyobb közönségek is megnézzenek minket."
A verseny már csak ilyen, nem feltétlenül kell problémaként tekinteni a jelenségre, elvégre hosszabb távon a közönség érdekeit is szolgálja, ha versenyhelyzet alakul ki:
Ez nem egy olyan téma, amitől az embereknek tartania kéne. Értelemszerűen mindenkinek más aggályai lesznek ezzel kapcsolatban és a közösség bizonyára hangos lesz. Viszont sosem volt szándékunk, hogy valakit távol tartsunk egy játéktól."
Stelzer emellett azt is elmondta, hogy szerinte nem elég felhúzni egy boltot és várni, hogy az emberek jöjjenek, mert hiába támaszkodhatnak a Fortnite közönségére, nem lehet örökké erre építeni. Ennek ellenére persze arról is beszélt, hogy hosszútávon nem szeretnék fenntartani ezt a stratégiát, csak amíg megtalálják a helyüket a piacon. Galyonkin még azt is hozzátette, hogy nem szabad túlzottan a hangos tömeg véleményén rágódni, mert akkor az ember mindig döntési paralízisbe fog kerülni, arról nem is beszélve, hogy
szerinte fontos megtanulni különbséget tenni a "közösség" és a "tömeg" között.
Mindezek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a srácokat egyáltalán nem tántorították el a kritikus hangok és továbbra is hisznek a választott misszióban, persze még a radikális lépések ellenére is nehéz látni, hogy mennyire tudják majd egy kicsit felrázni ezt a stagnáló piacot, arról nem is beszélve, hogy az adatlopási vádakról még valószínűleg senki sem feledkezett meg.