Először a forgatókönyvírók szüntették be a munkát, majd a színészek is csatlakoztak hozzájuk annak érdekében, hogy kiharcolják a hollywoodi stúdióknál a feltételeik elfogadását. Olyan, egy szebb világban evidensnek tartott pontokról van szó, mint a tisztességes fizetés vagy éppen az, hogy a mesterséges intelligencia ne helyettesítse őket. November elejére aztán sok egyeztetés után véget ért a sztrájk, mivel az írók után a színészekkel is sikerült megegyezni.
Csakhogy a többhónapos munkabeszüntetés alaposan rányomta a bélyegét minden projektre: többek között a Disney is átrendezte a 2024-es naptárát, így jövőre csak a Deadpool 3-at kapjuk meg, és nem számíthatunk a Mission: Impossible - Leszámolás 2. rész premierjére sem. Ez csak két példa arra, hogy a következő esztendő mennyivel szegényebb lesz az ideinél blockbusterek tekintetében.
A Gower Street Analytics előrejelzése szerint a globális mozibevételekben csökkenés várható jövőre: míg 2023-ban 33,4 milliárd dollár lett a végeredmény, addig 2024-ben ez nagyjából 5 százalékkal kevesebb lehet, körülbelül 31,5 millió dollárral számolnak. De ha összehasonlítjuk a pandémia előtti évekkel, akkor még szembetűnőbb a dolog, ugyanis mintegy 20%-kal maradhat el a 2024-es végösszeg a 2017-2019 közötti évek átlagától. A GSA számításai alapján az észak-amerikai bevételek 11%-kal lesznek alacsonyabbak, mint 2023-ban, ami körülbelül 8 milliárd dollár különbséget jelent.
A nemzetközi piac (Kína nélkül) esetében várhatóan 7% lesz a csökkenés 2023-hoz képest, ami 15,6 milliárd dollárt jelent, de a helyi filmek ellensúlyozhatják. Hatalmas mozibázisának és a hollywoodi tartalmaktól való függőségének csökkentésével Kína lesz az egyetlen piac, amelynél növekedni fognak a bevételek: a GSA becslése szerint 2024-ben 5%-os emelkedés várható (ami körülbelül 7,9 milliárd dollárt jelent), de a cég hozzátette, hogy a kínai a legnehezebben megjósolható piac.
A Gower Street Analytics vezérigazgatója, Dimitrios Mitsinikos elmondta, hogy nem a mozik népszerűsége csökken majd, hanem a kínálat lesz szegényesebb, és ez okozza a visszaesést. Mitsinikos szerint a rekordnak számító idei július megmutatta, hogy a közönségnek komoly igénye van a nagyszabású premierekre (akkor mutatták be a Mission: Impossible - Leszámolás 1. részt, az Oppenheimert és a Barbie-t is). Szerintük csak 2025-ben lesz esély arra, hogy visszatérjünk a járvány előtti szintre, az ugyanis "nagyon jó évnek ígérkezik a globális mozipénztáraknál", ami remélhetőleg pozitív hatással lesz az évtized második felére is.