Kisebb fejlesztők, kiadók békében eléldegélnek mikrotranzakciós rendszereikkel, még akkor sem kell balhétól tartaniuk, ha a többet fizető felhasználók nagyobb előnyhöz jutnak. Nem úgy az EA, ami az év legjobban várt játékát, a Star Wars Battlefront II-t pakolta meg mikrotranzakcióval, és ezzel magára haragította az internet népének hangosabbik felét. A botránynak még nincs vége.
Most a The Binding of Isaac-et készítő Edmund McMillen mesélt arról, hogy barátját, George Fant, a Plants vs. Zombies franchise megteremtőjét hogyan és miért bocsátotta el a kiadó néhány évvel ezelőtt.
Az egész úgy kezdődött, hogy az EA 2011-ben felvásárolta a már akkor is sikeres, alkalmi játékosoknak gyártó indie fejlesztőt, a PopCapet. Akkor még egyértelmű volt, miért mennyit fizetünk, de a Plants vs. Zombies 2: It's About Time esetében az EA már szeretett volna mikrotranzakciókat bevezetni, ráadásul pay-to-win rendszerben, tehát folyamatosan arra ösztönözve a játékosokat, hogy a nagyobb sikerélmény érdekében fizessenek. Az ötlet Fannek nem tetszett, azt mondta, nem szeretne a játékával ilyet tenni, mire a kiadó a kirúgásával válaszolt, és a játékot nélküle készítette el 2013 nyarára.
Bár maga Fan még nem reagált érdemben, annyit elárult az amerikai IGN megkeresésére, hogy a mai nap folyamán kiad egy rövid közleményt.