Hirdetés

Egyre több derül ki arról, miért lépett le az Annapurna Interactive teljes csapata

|

Tovább részleteket tudhattunk meg a csoportos felmondás hátteréről.

Hirdetés

Nemrég mi is beszámoltunk arról, hogy az Annapurna Interactive teljes állománya felmondott, miután komoly nézeteltérések alakultak ki Megan Ellison, a cég vezetője körül, főként a videojáték-ágazat független entitásként való működtetésével kapcsolatos tervekkel összefüggésben. Az amerikai IGN jelentése új részleteket tárt fel a felmondások hátteréről, amelyek a vállalat irányvonaláról, a kommunikációs problémákról és a vezetői átláthatóság hiányáról szóltak. A hírek szerint már 2024 előtt is feszültségek voltak a cégen belül, ahol Ellison iránti vélemények széles spektrumon mozogtak, a munkavállalók pedig féltek a megtorlásoktól, mivel Ellison erőforrásai és múltja miatt sokan meglehetősen óvatosan nyilvánították ki véleményüket.

Az események akkor kezdtek felgyorsulni, amikor Ellison videokonferenciát tartott, amelyen a távozott stáb tagjai, köztük Nathan Gary (az Annapurna elnöke) és James Masi (az Annapurna Pictures társalapítója és ügyvezetője), újra részt vettek, és elkezdődtek a beszélgetések egy lehetséges cégelágazásról. A terveik szerint a Verset nevű új vállalatot alapították volna meg, amely az Annapurna Interactive meglévő projektjeit kezelte volna. A dolgozók, akik tisztában voltak ezzel a tervekkel, megnyugtató információt kaptak arról, hogy a szerződéseik teljesítve lesznek, azonban a belső kommunikáció hiányosságai miatt sokan zűrzavart, aggodalmat és frusztrációt éreztek a cég jövőjét illetően, ami hozzájárult a felmondásokhoz.

Hirdetés

Augusztus végén a vállalat összes 25 munkatársa, köztük Gary, Masi és a vezetőség többi tagja, közös felmondólevelet írt alá, és két héttel később, szeptember 6-án távoztak. Ez a lépés nyilván mélyebb zavart okozott a cég működésében, mivel a partnerfejlesztők nem kaptak tájékoztatást a távozásokról, ami tovább növelte a feszültséget a stáb és a vezetőség között.

Az Annapurna képviselője a helyzet kapcsán azt nyilatkozta, most arra összpontosítanak, hogy előre lépjenek, és várják a jövőbeli fejlesztői ajánlatokat. A képviselő hangsúlyozta, hogy a fejlesztői közösség egy jelentős része továbbra is érdeklődik az együttműködés iránt, és hogy a cég folyamatosan keresi az új tehetségeket, akik készségesen elmesélhetik azokat a történeteket, amelyeket máshol nem mesélnek el.

Mindezek fényében a helyzet továbbra is zűrzavaros, a cég pedig a jövő felé való továbblépés reményével néz szembe. Az Annapurna Interactive megjelenése és projektjei jövője kérdéses, mivel a távozott csapat új céget alakíthat, míg a fennmaradó vezetőségnek meg kell találnia a módját, hogy kezelje a hátrahagyott projekteket és azokat a munkatársakat, akik még elkötelezettek a cég iránt. A következő hónapokban kiderül, hogy sikerül-e az Annapurna Interactive-nak újra összeszednie magát, és megújítania a kapcsolatokat a fejlesztőkkel, miközben próbálja megőrizni a kreatív vízióját.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)