Másfél éve küszködik a Microsoft az Activision Blizzard bekebelezésével, s bár a Bobby Kotick vezette kiadó benne lenne a dologban, a felvásárlás még mindig nem ment végbe. A 67,8 milliárd dolláros üzletnek az amerikai (FTC) és a brit (CMA) versenyhatóság is keresztbe feküdt. Az előbbiekkel a bíróságon próbálnak meg zöld ágra vergődni a redmondiak, az utóbbiaknál pedig fellebbeznek.
A britek meglepő módon végül nem a fő akadálynak tartott Call of Duty miatt mondtak nemet, hanem attól való félelmükben, hogy a Microsoft túl nagy befolyást szerez a cloud gaming piaca felett, aminek a jelentőségét Phil Spencer szerint a CMA túlértékeli, hiszen gyerekcipőben jár még. Nemrég pedig kiderült, hogy a Sony első számú embere is hasonló véleményen van.
Kenichiro Yoshida olyan nyilatkozatot tett a Financial Timesnak, mellyel akaratlanul is a Microsoft ügyét segítheti. A Sony elnök-vezérigazgatója ugyanis kifejtette, hogy bár szerinte a felhő lenyűgöző üzleti modell, ha a játékokról van szó, rengeteg technikai nehézséggel és kihívással kell megküzdeni. Első helyen emelte ki a késleltetés problémáját, mint legyőzendő akadályt, amellyel ők maguk is meg kívánnak küzdeni.
További gondként azonosította a napközbeni játékosszám változását, a legtöbben jellemzően tanulás vagy munka után ülnek le játszani. Mindez szerinte anyagi szempontból nem kifizetődő üresjáratokat, valamint a teljesítményt hátrányosan befolyásoló csúcsidőket eredményez.
Nem sokkal korábban egyébként a Sony Interactive Entertainment feje, Jim Ryan mesélt arról, hogy komoly terveik vannak a cloud gaminggel, mégpedig a játékosok mobilitás iránti növekvő vágya miatt. A részletekről csak a következő hónapok folyamán rántják majd le a leplet, de gyaníthatóan szerepet szánnak benne a felhőtámogatás nélkül most még kissé céltalannak tűnő Project Q kézikonzolnak is.