Nem sokkal azután, hogy a Microsoft kolosszális összegért, 68,7 milliárd dollárért felvásárolta az Activision-Blizzardot, a Sony bejelentette, hogy bővül a PlayStation Studios nagy családja, a Halo és Destiny játékokról ismert Bungie csatlakozik. Az iménti összeg mellett kicsinek tűnik az a 3,6 milliárd, amit a kékek fizettek, de a Wedbush Securities elemzője, Michael Pachter értetlenül áll előtte.
Úgy gondolja, a Sony elkeseredettségében meggondolatlanul cselekedett, és nem várható, hogy egyhamar megtérül a befektetés.
"A Bungie fejlesztőnként négymillió dollárért kelt el. A legtöbb esetben 250 ezer és egymillió közti ez az összeg. [...] Csak összehasonlításképp: az EA három-négy évvel ezelőtt a 400 fős Respawnt 700 millióért vette meg, és ők évi 700 millió dollár bevételt termelnek. A Bungie csak 200 millió dollárt. Ezért úgy gondolom, a Sony erősen túlköltekezett. Szerintem ezzel csak azt akarták megmutatni, nem hagyják, hogy a Microsoft beelőzze őket, ezért elkeseredettségükben vettek valamit. Az üzletnek nincs sok értelme szerintem. A többinek van."
- nyilatkozta Pachter a Yahoo Finance-nek.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
A tárgyalások minden bizonnyal nem néhány nap alatt zajlottak le, viszont az elképzelhető, hogy nem az Activision-Blizzard, hanem a Bethesda bekebelezésére reagált ezzel a Sony. Ugyanakkor a PlayStation Studios ernyője alatt már most is rengeteg tehetséges csapat van, pont egy olyan hiányzott, ami belső nézetes, folyamatosan frissülő lövöldözős játékokban elegendő tapasztalattal rendelkezik, így érthető, miért esett a cég választása pont napjaink egyik legsikeresebb online FPS-e, a Destiny fejlesztőire.