Félvezető-hiány ide, pandémia oda, a videojáték-ipar dinamikusan növekszik, amit jól mutat, hogy mind a PlayStation 5, mind az Xbox Series X és Series S konzolok iránt rekordszinten van a kereslet. 2022-re úgy fordultunk rá, hogy a Sony gépéből 18 millió kelt el, míg a Microsoftéból 12: azaz számottevő a zöldek lemaradása, de távolról sem akkora, mint az Xbox One és a PlayStation 4 párbajának eredményéből (50 millió a 115 millió ellen) egyenesen következett volna.
Hogy megmarad-e a különbség, esetleg tovább növekszik, az számos tényezőtől függ, és akár azt is hihetnénk, hogy az Activision Blizzard felvásárlása épp erről szól, valójában a Microsoftnak nem a konzoleladási verseny megnyerése a célja, hanem hogy minél többen érezzék úgy, hogy szegényebb lenne az életük Game Pass-előfizetés nélkül.
Szinte biztos, hogy jelen helyzetben ahány piacelemzőt megkérdeznénk, annyiféle választ kapnánk a jövőt illetően, egyikük, Piers Harding-Rolls az Ampere Analysis színeiben vállalta, hogy kiolvassa kristálygömbjéből a jövőt. Harding Rolls úgy véli, idén kétszer annyi PS5 talál majd gazdára, mint Xbox Series X|S, a Sony konzoljának 18 millió eladott példányt jósol, míg az Microsofténak mindössze 9 milliót. Ugyanakkor szerinte az aranyérem a Nintendóé lesz, mert a Switchből 21 millió talál majd gazdára.
🎮Last year the console market saw strong consumer demand met by pressure on availability of components. How will this evolve in 2022? - @PiersHR
— Ampere Analysis (@AmpereAnalysis) January 20, 2022
Xbox Series: 9m.
PlayStation 5: 18m
Nintendo Switch: 21m
Watch the full video here: https://t.co/qE2HwpcTFZ pic.twitter.com/5mqbZeDkIh
Ezzel párhuzamosan azt jósolja még, hogy folytatódik az előfizetéses szolgáltatások növekedése Észak-Amerikában és Európában. 27 százalékos pluszra számít, és arra, hogy a letöltést kínáló alternatívák dominálják majd a piacot, míg a pusztán streamingre támaszkodó szolgáltatások részesedése a tortából csupán 6 százalék lesz.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!