Gondolom senkinek sem jelent újdonságot, hogy az EA bezárta a Visceral Gamest és teljesen újrakezdte a csapat által készített Star Wars játék fejlesztését. Eddig is kellemetlen indoklásokat hallottunk csak a döntéssel kapcsolatban, de Blake Jorgensen most tovább fokozta a dolgot.
Az Electronic Arts pénzügyi igazgatója a Credit Suisse Technology, Media & Telecom nevezetű konferencián válaszolt a Visceral Games játékával kapcsolatos kérdésekre. Blake Jorgensen elmondta, folyamatosan figyelték a játék fejlődését, a projekt pedig egyre inkább egy teljesen lineáris játék képét mutatta, ezt a stílust azonban a cég szerint nem kedvelik már annyira a vásárlók, mint öt vagy tíz évvel ezelőtt. Jorgensen szerint az EA egy gazdasági döntést hozott, amikor szélnek eresztette a Visceral csapatát. Az EA egyébként jelenleg is azon dolgozik, hogy a cégen belül és azon kívül is segítsen munkát találni az állásukat elveszítő szakembereknek - legalábbis ezt mondta Jorgensen.
És most jön a legkellemetlenebb rész: Jorgensen szerint a Visceral túl nagyot álmodott, forradalmi újításokat akart a játékba, a teljes projekt tervezete azonban nem látszott pénzügyileg optimálisnak, nem láttak benne potenciális nyereséget, ezért döntöttek végül a törlés mellett.
Engedjetek meg nekem egy személyes kommentárt: a Star Wars Battlefront II-t azért vásároltam meg, mert teljesen elvarázsolt a kampány első három küldetése, amit EA Access előfizetéssel ki lehetett próbálni. Rég éreztem magamat ennyire becsapva, szerintem az ezt követő része a sztorinak silány és unalmas. Pont egy olyan Star Wars játékra vágytam, ami az EA pénzügyi vezetői szerint nem termelne nyereséget. Lehet, hogy nekik van igazuk, és pénzügyileg bukás lett volna a Visceral játéka. De játékosként végtelenül szomorú vagyok, hogy sosem próbálhatjuk majd ki ezt a "forradalmi újításokat hozó" lineáris kalandot. Ha valami, akkor ez a forradalom igazán jót tehetett volna a játékiparnak.