Elég nagy a pörgés az elmúlt hetekben a Unity Technologies háza táján. A vállalat június végén tömeges leépítések keretében megvált több száz munkavállalójától, aminek célja a vezetőség nyilatkozata alapján az erőforrások hatékony elosztása és a hosszabb távú gazdasági növekedés biztosítása.
Ezután a Unity az ironSource céget vásárolta meg közel 4,4 milliárd dollárért - az akvizíció révén a játékok monetizációs lehetőségeit bővítenék, ezáltal serkentve és felgyorsítva a gazdasági tevékenységet. Több iparági szereplő szerint problémás vállalat az ironSource, de a jelek szerint a kétes reputációval együtt is megérte az üzlet a Unity számára.
Egy interjúban a PocketGamer.biz kérdezte a Unity ügyvezető igazgatóját a felvásárláshoz kapcsolódóan, John Ricitiello (egykor az EA első számú vezetője volt) pedig elég keményen kritizálta azokat a fejlesztőket, akik nem veszik komolyan a játékok monetizációs lehetőségeit. Az üzletember szerint egész egyszerűen idióták azok a mobilos fejlesztők, akik nem foglalkoznak ezekkel a megoldásokkal. Hozzátette, hogy számos ilyen embert ismer, és egyébként zseniális szakembereknek, briliáns fejlesztőknek tartja őket - viszont abban hibáznak, hogy nem használják ki a monetizáció előnyeit.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Az interjúból könnyű kiragadni a kritikát, és Ricitiello Twitteren már reagált is, elnézést kérve a fejlesztőktől.
Clickbait. Out of full context. Deeply sorry if what I said offended any game dev. Absolutely love the people that make games. Creative, hard work. #Unity
— John Riccitiello (@johnriccitiello) July 15, 2022
A felvásárlást és a Unity célkitűzéseit is érintő teljes interjú a PocketGamer honlapján olvasható.